مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد ۴.۵ درصدی آثار ارسالی به جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها خبرداد و گفت: برگزاری این جشنواره موجب ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان رسانه‌ای در حوزه رضوی و امام هشتم (ع) شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد پربرکت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و بزرگداشت دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی‌گیلان طی دوازده دوره این جشنواره در بخش‌های مختلف، گفت: امسال هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در این استان برگزار می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ٢٧ استان کشور در جشنواره شرکت کردند که نسبت به سال گذشته از رشد ٩٢،٨٥ درصدی برخوردار بوده است.

دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش اصلی و فرعی افزود: آثار سه بخش اصلی شامل آثار مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی بود.

وی ادامه داد: در بخش ویژه، آثاری که محتوا و مضمون آنها حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل بیت (علیه السلام) و قرآن کریم بود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در بخش شعر رضوی ٢٩٤ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

فاضلی با اشاره به بخش جنبی «شب های شعر رضوی» افزود: شهرستان‌های فومن، بندرانزلی و آستانه اشرفیه، این بخش را تحت عنوان «رایحه رضوی» با حضور شاعران آئینی برگزار کردند.

دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور، برگزاری این جشنواره را موجب ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان رسانه‌ای در حوزه رضوی و امام هشتم (علیه السلام) دانست و گفت: یک هزار و ٤١١ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نسبت به سال قبل شاهد رشد  ٤،٥ درصدی آثار بودیم.

وی افزود: این آثار شامل ٥٨ سرمقاله و یادداشت، ٧٩ گزارش، ٦٥ مصاحبه، ٣٩٧ تیتر، ١٤٩ مقاله، ١١٤ عکس، ١٠٧ خبر، ٢٩٤  شعر، هفت اثر رادیویی و تلویزیونی بوده ضمن اینکه ١٢٣ اثر نامرتبط  نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

فاضلی اذعان کرد: این آثار از ٤١ روزنامه سراسری، ٢٧ نشریه محلی، هفت ماهنامه، ١٧ پایگاه خبری، ١٣ خبرگزاری و ٦ مرکز صدا و سیما ارسال که پس از داوری، آثار برتر توسط داوران ملی، انتخاب و در روز اختتامیه از آنها تجلیل خواهد شد.

هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام‌رضا(ع)، مردادماه ٩٦ همزمان با دهه کرامت به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به آدرس gilan.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.