محسن خاکزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ادامه رقابت های والیبال لیگ دسته دوم قهرمانی نوجوانان کشور در زنجان، تیم گیلان با صعود به فینال به لیگ دسته اول راه یافت.
وی افزود: در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها ، تیم والیبال نوجوانان گیلان به دیدار خوزستان رفت و برابر این تیم قدرتمند به برتری سه بر یک دست یافت و با این پیروزی، ضمن راهیابی به فینال ، سهمیه حضور در رقابت های فصل آتی لیگ دسته اول کشور را نیز به دست آورد.
وی بیان کرد: پیش از این و در مرحله گروهی رقابت های والیبال لیگ دسته دوم نوجوانان کشور ، تیم گیلان در گروه اول با تیم های زنجان، اصفهان، همدان و یزد هم گروه بودکه با کسب سه پیروزی ، موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد.
رئیس هیات والیبال گیلان اضافه کرد: بر این اساس ، تیم والیبال نوجوانان گیلان به ترتیب با نتایج سه بر 2 برابر زنجان، ، سه بر یک مقابل اصفهان و سه بر 2 برابر همدان به برتری رسید و فقط مقابل یزد متحمل شکست شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
خاکزاد خاطرنشان کرد: مسابقات والیبال لیگ دسته دوم نوجوانان کشور ، با حضور 10 تیم در 2 گروه پنجگانه به میزبانی زنجان برگزار شد که 2 تیم برتر این رقابت ها به لیگ دسته اول صعود کردند.
در استان گیلان بیش از هفت هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی والیبال ، در 2 بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
**
مسئول روابط عمومی هیات ورزش های رزمی گیلان گفت: در پایان رقابت های موی تای قهرمانی بانوان کشور در دماوند ، دو ورزشکار گیلانی با درخشش خود به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
میثم خرقه پوش روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : در جریان رقابت های موی تای بانوان قهرمانی کشور ، ورزشکاران گیلانی گرچه یک مدال کسب کردند اما دو ورزشکار به دلیل انجام بازی و ارائه تکنیک های زیبا و سطح فنی بالا به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی ادامه داد: بر این اساس ، ریحانه موسی زاده و فاطمه ایمانی در وزن از گیلان با درخشش خود در رقابت های قهرمانی کشور ، به اردوی تیم ملی راه یافتند.
وی بیان کرد: ریحانه موسی زاده ورزشکار شایسته گیلانی در جریان رقابت های موی تای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی موفق شد عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این مسابقات را کسب کند.
خرقه پوش یادآور شد: زهرا غلامی به عنوان سرپرست و سرمربی ، و مرجان ابراهیمی به عنوان مربی، تیم موی تای بانوان گیلان را در مسابقات قهرمانی کشور همراهی می کردند.
مسئول روابط عمومی هیات ورزش های رزمی گیلان خاطرنشان کرد: در رقابت های موی تای قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی، زبده ترین ورزشکاران این رشته رزمی در دماوند تهران با هم به رقابت پرداختند.
رشته رزمی موی تای که در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد ، به معنای مشتزنی تایلندی است و به همین دلیل ، تای بوکس نیز خوانده می‌شود.
این رشته ورزشی، دارای قدمتی بیش از 2000 سال در کشورهای تایلند، برمه، کامبوج و مالزی ، ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی این کشور است.
موی تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است که مبارزات آن به صورت برخورد کامل و در رینگ برگزار می ‌شود و تکنیک‌های مشت در موی تای شباهت زیادی به مشتزنی آمریکایی دارد و وجود فنون گلاویزی ، این رشته را به کیک بوکسینگ و ساواته نزدیک ساخته ‌است.
خبرنگار: حسین مجرد **انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.