معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برجام عامل تعامل بیشتر ایران و سایر کشورهای دنیا است و رقم ارزش توافقات برجام با گذشته قابل قیاس نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، یدالله صادقی در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان، اظهار داشت: حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که ملت ما خواستار آشتی با دنیا و ایجاد موقعیت بهتر و مطلوب‌تر اقتصادی هستند.

وی ضمن تقدیر از زحمات فعالان عرصه صنعت کشور و تبریک روز ملی صنعت و معدن به حضار گفت: درست است که هفده روز از تاریخ رویداد مذکور می گذرد اما هدف گردهمایی و یادآوری پیشرفت ها و بررسی مشکلات و تعامل برای حل آنهاست.

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از وزارتخانه از زحمات فراوان منتظری تشکر کرد.

صادقی با اشاره به تحریم های اقتصادی قبل از شروع به کار دولت یازدهم اظهار داشت: این تخریم ها باعث وارد شدن فشار زیادی به ایران شد که برای درک بهتر موضوع می توان به اعتصاب کارگران واحدهای تولیدی در زمان دولت دهم اشاره کرد.

وی وضعیت رشد اقتصادی کشور را مطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به همه فشارهای وارد شده داخلی و بین‌المللی به دولت اقتصاد ایران در شرایط خوبی به سر می برد.

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز در کشورمان روند اقتصاد برای آحاد مردم رضایت‌بخش و امیدوار کننده است.

صادقی اخذ تسهیلات توسط واحدهای تولیدی کوچک و خدمات صنفی کشور را بسیار آسان تر از گذشته دانست و اظهار داشت: سخت گیری هایی که در گذشته توسط بانک ها اعمال می شد اکنون وجود ندارد و این مهم به جهت تقویت تولید اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رونق بخشیدن به تولید داخلی و باز سازی واحدهای تولیدی و باز گشایی واحدهای صنعتی  نیمه تعطیل تا طرح هایی با 60 درصد پیشرفت در حال انجام است و هیچ کدام از استان ها شقفی برای دریافت اعتبارات ندارند.

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برجام را عامل تعامل بیشتر ایران و سایر کشورهای دنیا دانست و اظهار داشت: ارزش توافقات انجام شده 5.5 میلیارد دلار است و این رقم با قبل از برجام و توافق به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

صادقی با بیان اینکه اغلب مبالغ سرمایه در گردش توسط بانک ها تامین می شود افزود: امکانات بانک مرکزی و دیگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش کافی نیست.

وی یکی از مهم ترین علت‌های عدم موفقیت در فروش تولیدات داخلی را حجم بالای قاچاق وارداتی کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون به همت دولت تدبیر و امید حجم قاچاق وارداتی به ایران از 25 میلیارد دلار به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.