استاندار گیلان در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن گیلان گفت : تمام تلاش‌ها در استان گیلان با هدف اصلی اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد و امید است فردایی بهتر برای گیلان رقم بخورد؛ و انشاء ا.. در دولت داوزدهم موفقیت‌ها بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمدعلی نجفی در این همایش که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن و با حضور صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در محل سالن بانک کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد : باید ببینیم در ابتدای کار کجا بودیم و حال حاضر در کدام نقطه قرار داریم و آیا حقیقتاً فقط یک روز در سال به صنعت اختصاص داده می‌شود!؟

وی با بیان آنچه گفته شد، به جلسات متعددش با صاحبان و مدیران صنعت در استان و کشور اشاره کرد و گفت : یکی از مواردی که به شدت روی آن حساس بوده و به جد پیگیر مسائل مربوطه به آن هستم موضوع صنعت است.

استاندار گیلان به برگزاری بیش از ششصد جلسه در قالب کارگروه اشتغال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و اظهار داشت : استان گیلان از لحاظ تعداد جلسات، میزان و نوع پیگیری مسائل مربوطه و نتایج جلسات در کشور سرآمد است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به پیشتازی استان گیلان در مصرف مس کشور، تحول استان در صنایع مختلف همچون فولاد و مواد سلولزی را چشم گیر عنوان کرد.

وی افزود : در دوره تصدی دولت قبلی مسائل مختلف نظیر سه برابر شدن قیمت ارز فضای سنگینی را برای صنعت کشور رقم زده بود که امروز هر آنچه برای جذب سرمایه گذار صورت می‌گیرد فقط جبران گذشته است.

 نجفی ادامه داد : دورانی که پول‌ها نیز با واسطه در کشور حمل و نقل و وارد می‌شد گذشته است؛ گرچه برخی نمی‌خواهند از آن دوران گذر کنیم و پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نیاز به تحول اساسی دارد و با شرایط و سود بانکی موجود صنعت گرفتار می‌شود، خاطر نشان کرد : بانک هم یک بنگاه دولتی است و منابع و مصارفی دارد؛ شرایط سیستم بانکی کشور رو به بهبود است و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روابط خوب ایران در سطح بین‌الملل و تلطیف روانی جامعه جهانی نسبت به ایران که پس از برجام رخ داده، به سفر اخیر خود به آلمان و اشتیاق سرمایه‌گذاران آلمان برای ملاقات با وی اشاره کرد و گفت : امروز نیز دیداری با هیأت سرمایه گذاری فرانسوی داشته و به توافقات خوبی رسیدیم.

وی به دیدارهای مختلف با سران و مدیران ارشد کشوری و دعوت آنان به گیلان نظیر سفر دکتر جهانگیری و لاریجانی به استان و سفر هفته آینده دکتر نوبخت به گیلان که محقق خواهد شد، اشاره کرد و عنوان کرد : همه این تلاش‌ها با هدف اصلی اشتغال‌زایی در استان صورت می‌گیرد و امید است فردایی بهتر برای صنعت گیلان رقم بخورد؛ انشاء ا... در دولت دوازدهم موفقیت‌ها بیشتر خواهد بود.

در پایان این همایش از مدیران صنایع و واحدهای صنعتی برتر تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.