به گزارش عصر سه شنبه ایرنا ، یونس محمدی اظهار داشت : شوراها معلمان روستاها هستند آنها سیاستگذاران روستاها و برنامه ریزان روستا در همه امور هستند.
وی خاطرنشان کرد : سیاست های شوراها باید توأم با مطالعه قوانین ومقررات اداری ودقت و سرعت در اتخاذ استراتژی باشد.
وی متذکر شد:هیچ شورایی نباید این تصور در او ایجاد شود که به نص صریح قانون اشراف دارد بلکه همیشه باید مطالعه قوانین موضوعی مجلس،با بخشنامه های مرتبط کاری ومکانیزم های قانون های صادره از وزارت کشور را نصب العین خود قرار دهد.
وی ادامه داد:شوراها محل رجوع مردم هستند بنابراین باید با خصوصیات نیکو با مردم ارتباط برقرار کنند تا مردم احساس توانمندی داشته باشند.
محمدی ، رفاقت وتعامل داشتن در بین اعضای شوراها را کلید موفقیت در حل مشکلات مردم روستا عنوان و تصریح کرد:اعضای شورای باید اختلافات را در بین خود حل کنند نه اینکه آن را به کوچه و بازار بکشانند در این صورت قافیه را باخته اند.
فرماندار املش اعتماد در بین اعضای شوراها را رمز موفقیت دانست که این مورد از مهمترین موارد ارزشمند محسوب می شود.
در این کارگاه آموزشی که برای 137 نفر از شوراهای بخش رانکوه املش در کانون معصومیه املش برگزارشد یوسفی معاون مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان به تشریح قوانین شوراها پرداخت.
80درصدازاعضای شوراهای بخش رانکوه املش برای اولین بارعضو شورا شده بودند و در این کلاس آموزشی شرکت کرده بودند.
شهرستان املش با مساحت تقریبی 350 کیلومتر مربع در فاصله 75 کیلومتری شهرستان رشت و در 16کیلومتری شهرستانهای رودسر و لنگرود قرار دارد .
جمعیت آن بالغ بر 70 هزار نفر و شامل دو بخش (مرکزی و رانکوه) و دو شهر (شهر املش و رانکوه ) و پنج دهستان و 146 روستا است .
خبرنگار: جهانی
7291 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.