به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی روز دوشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در رشت اظهار داشت : این تعداد در بخش های مختلف از جمله خودکشی، کودک آزاری، همسر و سالمند آزاری از خدمات خط تلفن123 بهزیستی استان بهره مند شدند.
وی درباره خدمات خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی تصریح کرد : نحوه ارایه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی به صورت شبانه روزی و هدف از آن در دسترس قراردادن خدمات سازمان به تمام افراد جامعه است.
وی با بیان این که مشاوره مددکاران اجتماعی داخل ماشین های 123 رایگان است، افزود : این مددکاران نمی توانند بیشتر از 20 دقیقه برای شخصی که داخل ماشین حضور می یابد وقت بگذارند، آنان می توانند مراجعه کنندگان را راهنمایی کرده و در صورت نیاز آن ها را برای ادامه جلسه مشاوره به مراکز دیگر معرفی کنند .
پارسی بیان داشت: اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان در 9 شهرستان شامل رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، فومن، رودبار، آستارا، رودسر و لنگرود فعال است و در شهرستان های آستانه اشرفیه، صومعه سرا، ماسال و شفت از طریق برنامه ای به صورت ویدئو کنفرانس به صورت سراسری راه اندازی می شود.
وی راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت را از برنامه های سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ششم توسعه عنوان و اظهار کرد: بر این اساس 14 شهرستان گیلان بایستی از اورژانس اجتماعی برخوردار شوند.
وی در ادامه با بیان این که بهزیستی عمده ترین نهاد دولتی برای سامان دهی طیف آسیب پذیر جامعه است، افزود: حمایت از خانواده های بی سرپرست، حمایت و نگهداری از کودکان و اطفال بی سرپرست، ساماندهی، حمایت و نگهداری از کودکان خیابانی، ارایه خدمات مختلف به آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب و ارایه خدمات آموزشی به معلولان از جمله وظایف بهزیستی است.
پارسی خاطر نشان کرد: تامین جهیزیه مورد نیاز ایتام، معلولان و آسیب دیدگان نیازمند، ساماندهی، حمایت و نگهداری بیماران روانی مزمن، بیمه اجتماعی زنان خانه دار کشور، حمایت و نگهداری معلولان غیرقابل توانبخشی و ارایه خدمات مختلف به عموم کودکان و نوجوانان از دیگر وظایف بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه نشست خبری با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت مردم اظهار کرد: درخواست ما از مردم این است که حمایت های خود را چه در زمینه مادی ، معنوی و تخصصی نسبت به این مراکز دریغ نکنند.
24 تا 30 تیرماه با شعار بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی ، هفته بهزیستی نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.