به گزارش ایرنا حسن نوری ساری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی پیشگیری از غرق شدگی در دهکده ساحلی بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در سواحل شمالی کشور با مشکل بزرگ استقبال کم مردم از طرح های سالم سازی دریا مواجه هستیم که منجر به بروز خطر غرق شدن می شود.
وی با بیان اینکه درصد عمده غرق شدگی ها در خارج از طرح های سالم سازی اتفاق می افتد، افزود: آموزش جمعیت عمومی یکی از شاخص ترین برنامه های در دستور کار سازمان اورژانس است که این آموزش های پیشگیرانه، تاثیر بسزایی در سیر نزولی غرق شدگی ها دارد.
نوری ساری غرق شدگی را یکی از 10 علت مرگ و میر در حوادث و آسیب های جهان برشمرد و گفت: بهسازی محل هایی که امکان استفاده مردم و خصوصا کودکان از آن وجود دارد و استفاده درست از استخرها با رعایت اصولی بسیار ساده ، می تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.
وی دخالت احساسی و غیر تخصصی و بدون توان جسمی کافی افراد برای نجات غریق را یکی از دلایل بروز مرگ های گروهی عنوان و تصریح کرد: احیای درست و بموقع غریق می تواند به او حیاتی دوباره داده و آموزش اقدامات لازم به مردم تا رسیدن نیروهای اورژانس و برخی اقدامات بسیار ساده دیگر می تواند بقای عمر افراد را در پی داشته باشد .
نوری ساری با اشاره به وجود پنج کمپ اورژانس در حوزه مدیریت سلامت ساحلی گیلان در سال گذشته افزود: خوشبختانه امسال تعداد کمپ ها به 25 افزایش یافته اما تا وقتی که افراد در محل های غیر امن و به دور از کمپ های عملیاتی اورژانس و در نقاط خطر آفرین دریا اقدام به شنا کنند، کسی نمی تواند کمک رسانی مطلوبی ارائه دهد.
معاون فنی و عملیات اورژانس در بخش دیگری از سخنانش به کاهش مرگ و میر و معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با وجود کاهش مرگ و میر جاده ای و بهبود وضعیت ترافیکی کشور در 10 سال گذشته، هنوز شرایط به نقطه مطلوب نرسیده و به دلیل پایین بودن کیفیت جاده ها و امنیت خودروها ، با استانداردهای جهانی فاصله محسوسی داریم .
وی رعایت فرهنگ ترافیکی در جاده ها توسط مردم را از عوامل بازدارنده حوادث جاده ای دانست و تاکید کرد: با وجود اینکه تلاش بسیاری برای ارتقاء فرهنگ ترافیک مردم از سوی پلیس صورت گرفته ، مردم نیز باید با فرهنگ بالای خود ، در جاده ها رانندگی کنند.
نوری ساری تصریح کرد: اگرچه خودروهای ما استاندارهای روز دنیا را ندارند، ولی مردم می توانند با رعایت فرهنگ ترافیکی نقش مهمی در کاهش حوادث جاده ای داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین همایش ملی پیشگیری از غرق شدگی با محوریت اپیدمیولوژی غرق شدگی، احیاء و اقدامات اورژانسی، مدیریت بحرانی سیل، غواصی و مسایل مربوط به آن، ساحل ایمن، استانداردهای استخر شنا و ایمنی کشتی ها و قایق ها با حضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی ، اورژانس، هلال احمر و خدمات سواحل کشور در سالن همایش فرهنگیان دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.