به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان ، سرهنگ محمود قاسمی افزود:با توجه به اهمیت جلوگیری از قاچاق منابع ملی و طبیعی و براساس خبرهای واصله مبنی بر اینکه فردی در حوزه روستایی شهرستان اقدام به قاچاق چوب می کند موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت.
وی خاطرنشان کرد: ماموران این فرماندهی در تحقیقات تکمیلی دریافتند که متهم 47ساله در قالب چوب بری اقدام به خرید و فروش چوب های جنگلی و قاچاق می کند که کارشناسان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از کارگاه مورد نظر بیش از 15تن چوب قاچاق کشف و متهم را نیز دستگیر و به مقر دلالت دادند.
وی با اشاره به اینکه چوب های قاچاق مکشوفه توسط کارشناسان منابع طبیعی تایید شده است ، یادآورشد: منابع طبیعی و جنگل ها میراث گذشتگان برای حال و آیندگان است ، پلیس در برخورد با افرادی که به سرمایه ملی دست درازی می کنند قاطع و جدی است.
سه روز پیش نیز 280 اصله انواع چوب آلات جنگلی از گونه‌ های مختلف به حجم 13 مترمکعب و همچنین حدود 30 بار چارپای هیزم که در محوطه یک کارخانه برنجکوبی واقع در رودبنه شهرستان لاهیجان اختفا داده شده بود توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.
شهرستان لاهیجان 10هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که این جنگل ها بیشتار در مناطق کوهپایه ای و شیب دار قرار دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور**انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.