جلسه کارشناسی طرح تفصیلی شهر لنگرود ، دیروز در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی گیلان برگزار شد .

به گزارش‌ایلنا از رشت، جلسه کارشناسی طرح تفصیلی شهر لنگرود، دیروز در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی گیلان و با حضور اعضای دستگاه‌های مربوطه و نماینده مهندسین مشاور طرح، برگزار شد.

خدیجه انشاء مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در تشریح روند رسیدگی به این طرح اظهار داشت: در این جلسه مقررشد به استناد طرح جامع مصوب و حقوق های مکتسبه ایجاد شده به واسطه طرح‌های مصوب قبلی ، وضع موجود طرح تفصیلی در دست تهیه توسط مشاور انجام و بعد از کنترل به تایید شهرداری و دبیرخانه کمیسیون ماده 5 به جهت اقدام بعدی صورت پذیرد.

وی همچنین از برگزاری‌جلسه کارشناسی‌فنی کمیسیون ماده 5 شهر آستانه با حضور اعضای دستگاه‌های عضو مربوطه خبر داد و گفت: پرونده‌های ارائه شده از سوی شهرداری مربوطه به منظور طرح در جلسه اصلی کمیسیون ماده 5 مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت .

به گزارش ایلنا، طرح جامع به عنوان مهمترین طرح در برنامه ریزی و مدیریت شهری است که به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهر و تامین نیازمندی های آن، بر مبنای پیش‌بینی‌ها و اهداف توسعه شهری در یک دوره ۱۰ ساله و بر اساس راهبردهای طرح جامع ناحیه تهیه می شود.

گفتنی‌است طرح جامع، برنامه ای است که به صورت راهنما عمل می کند وخط مشی کلی سیاست های توسعه شهری،محل استقرار و توزیع کاربری‌های شهری عمده (مثل کاربری‌های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز)، تراکم‌های جمعیتی، حدود حریم ها و محدوده‌های شهری (موجود و پیشنهادی) و مسیر توسعه آینده شهر را مشخص می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.