مراسم رونمایی از پهباد و هواپیماهای بدون سرنشین به میزبانی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیمیا تنهایی مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: انشالله قدمی که در این زمینه برداشته شد بتواند به توسعه استان از جنبه های مختلف کمک های شایانی کند .

وی افزود: از نظر اشتغال آفرینی پیش‌بینی شده ١٥٠٠ شغل در این زمینه طی شش ماه ایجاد شود.

تنهایی بیان داشت: امیدواریم به کمک هم بتوانیم قدم های مثبتی در رابطه با این تکنولوژی و کاربردهای آن برداریم .

جیگاره مشاور شرکت خدمات مهندسی فناوریهای پیشرفته نوین در این مراسم اظهار داشت: این تکنولوژی در گیلان برای اولین بار در سطح جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و در تلاش هستیم که این تکنولوژی را از سطوح کودکان برای آموزش آغاز کنیم چرا که آینده استان در دست این کودکان است.

جیگاره اذعان داشت: در دنیا پهباد را بعنوان یک ربات پرنده می شناسند،کسی که طراحی و ساخت پهباد را بشناسد به راحتی می‌تواند یک ربات را طراحی کند.

وی افزود: اگر بتوانیم کودکان‌مان را با این تکنولوژی آشنا کنیم در آینده ربات هایی می‌سازند که با کمک آنها می‌توانیم وضعیت اقتصادی استان را بالا ببریم .

وی بیان داشت: با حمایت های سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان ورود پهباد در استان با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و بدون شک این پهباد ها می توانند بصورت قانونمند، هزینه ها  را کاهش داده و میزان امنیت استان را چه در بحث ترافیک و چه تخلف و ... افزایش دهند.

مشاور شرکت فناوری‌های پیشرفته نوین خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی در رده های مختلف و ورود کودکان به این مسابقات از جمله موارد مهم در این زمینه است.

خوش نماز مدیر شرکت خدمات مهندسی فناوریهای پیشرفته نوین در ادامه این مراسم بیان داشت: پرنده های هدایت پذیر،تکنولوژی های پیشرفته و در حال توسعه ای می باشند که می توانند نیازهای ما را با توجه به کاربردها و هزینه ها کاهش دهند.

وی تصریح کرد:این تکنولوژی ها با هزینه های پایین براحتی می تواند نیازهای مدیران استانی را برطرف کرده و محیط را کنترل کنند.

خوش نماز اظهار داشت:این تکنولوژی ها  به لطف مدیران کشوری و مقام معظم رهبری وارد کشور شده و اکنون دانش آن بدون نیاز به کشورهای خارجه در کشور ما وجود دارد.

مدیر شرکت خدمات مهندسی فناوریهای پیشرفته نوین در ادامه گفت:این توانمندی وجود دارد که هر وسیله پرنده ای با توجه به نیازهای مورد نظر ساخته شود و استان گیلان برای اولین بار در این زمینه پیش قدم شده است.

وی افزود:این پهبادها به اندازه یک خلبان نیاز به آموزش دارد که در یک دوره فشرده،توسط بچه‌های آموزش‌دیده تحت نظارت کارخانه مورد نظر. آموزش داده خواهد شد.

شایان ذکر است پرنده دست پرتاب ،پرنده بدون سرنشین .پرنده عمود پرواز و همچنین مینی پهباد دست پرتاب از جمله پهبادهایی بود که در این مراسم رونمایی شد.

IMG_7749

IMG_7918

IMG_7924

IMG_7918

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.