محمد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از معرفی شرکت گردشگری چشم انداز شمال از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به عنوان مجری طرح ساماندهی خانه مسافرها در شهرستان سیاهکل ، با پیگیری های به عمل آمده نماینده این شرکت در دیلمان مشخص و با جانمایی کانکس مشغول به فعالیت شده است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص دعوت از فعالان در حوزه خانه مسافر دیلمان صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر شاهد ساماندهی این مراکز اسکان گردشگری باشیم.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل ادامه داد: در صورت عدم مراجعه فعالان عرصه خانه مسافر برای اخذ مجوز قانونی، واحدهای فاقد مجوز پلمپ می شوند.
وی اظهار داشت: مشابه این کار در شهر سیاهکل هم انجام شده و علیرغم وجود متقاضی تاکنون موفق به استقرار و بهره برداری از کانکس اطلاع رسانی گردشگری و ساماندهی خانه مسافر در شهر سیاهکل نشده ایم.
به گفته باقری، حدود 70 خانه مسافر در شهرستان سیاهکل وجود دارد که فقط پنج تا شش واحد دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری هستند؛ علاوه بر این خانه مسافرها، یک هتل آپارتمان در شهر سیاهکل و نیز امکانات هلال احمر ، مدارس و چادرهای سطح شهر هم نسبت به اسکان مسافران اقدام می کنند .
بازگشایی بزرگراه محور سنگر به سیاهکل طی دو سال اخیر، افزایش حضور مسافران و رونق گردشگری در شهرستان سیاهکل را به همراه داشته و منجر به افزایش مسافران عبوری از داخل شهر سیاهکل شده است.
در نوروز امسال 54 هزار و 102 نفر به سیاهکل آمدند که این رقم در نوروز سال گذشته 49 هزار و 765 بوده است.
محور جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان و آبشار لونک، چشمه های آب معدنی لاریخانی و منطقه خوش آب و هوای اسپیلی و دیلمان از جمله مهمترین مناطق دیدنی شهرستان سیاهکل محسوب می شوند.
سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: حاجی پور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.