به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مجید متقی طلب روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با محوریت دانش بنیان در فرمانداری آستارا با بیان این که بسیاری از تولیدات علمی کشور حالت کاربردی پیدا نمی کندافزود: برای تبدیل علم و پژوهش به فناوری باید کارهای زیربنایی انجام شود .
وی با اشاره به فعالیت 9 مرکز حمایتی رشد فناوری در گیلان خاطرنشان کرد: در 38 نقطه استان گیلان از جمله دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و حتی در دستگاه های اجرایی کانون های خلاقیت علم و فناوری فعالیت می کند.
وی با یاداوری این که هفته پژوهش سال گذشته 77 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات فناورانه بین دانشگاه‌ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان کشور به امضا رسید که 20 درصد آن، سهم گیلان بود افزود: این امر نشانگر رشد علم و فناوری در استان است.
متقی طلب با اشاره به استقرار شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در استان گیلان، تصریح کرد: این شبکه برای ارائه خدمات مختلف به شرکت های دانش بنیان فعالیت می کند و در میان کشورهای اسلامی رویکرد بین المللی دارد.
وی بهبود نقش علم و فناوری در توسعه ملی و منطقه ای، دسترسی به بازارهای جدید فناوری و افزایش نتایج کارهای علمی و فناوری کشورهای عضو را از هدف های ایجاد این شبکه عنوان کرد.
متقی طلب اظهار داشت : پارک علم و فناوری استان گیلان آذرماه امسال آمادگی برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری را در آستارا دارد.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: دانشگاه ها در کنار تربیت نسل جوان باید در مسیر بهره وری داشته های علمی و پژوهشی خود حرکت کنند.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از پژوهشگران و ایده های آنها حمایت می کند، افزود: خوشبختانه در بیشتر شهرستان های استان گیلان پارک علم و فناوری فعال است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی دانشگاه ها در آستارا، تصریح کرد: فضاهای علمی خوبی در این شهرستان وجود دارد و یکی از برنامه های این ستاد تبدیل آستارا به قطب گردشگری علمی است.
وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم امسال سه همایش علمی استانی و ملی در آستارا برگزار خواهد شد، افزود: این همایش ها برای اقتصاد گردشگری شهرستان آستارا تاثیرگذار خواهد بود.
در ادامه این جلسه با تقدیر از زحمت های بهمن کارگر سرپرست قبلی پارک علم و فناوری آستارا، اورنگ استقامت به عنوان سرپرست جدید این واحد علمی معرفی شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.