اصغر طلوع بهبود روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تولیدات صنایع غذایی کشور علاوه بر کیفیت لازم برای صدور به کشورهای منطقه قابلیت صادرات به برخی کشورهای پیشرفته را نیز دارد.
وی با اشاره به این که صنایع غذایی کشور نبض بازار داخلی را در دست دارد افزود :تقریبا می توان گفت این کالاها در کشور رقیب خارجی ندارند و این توان در سایر تولیدات داخلی کشور نیز وجود دارد تا از قوه به فعل تبدیل شوند.
این صادرکننده برتر استانی خاطرنشان کرد :روند کمی و کیفی تولیدات نشان می دهد در سال های اخیر رغبت و خواست مردم برای مصرف کالاهای کیک و کلوچه رو به تزاید بوده و براساس آن نیز تعداد زیادی واحدهای تولیدی اضافه شده است تا کشور به شرایط مناسبی در این تولیدات برسد.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای موجود نیز طرح های توسعه متعددی را به اجرا گذاشته اند که عمدتا نیز این سرمایه گذاری ها از طریق بخش خصوصی داخلی و استفاده از فناوری های داخلی بوده به گونه ای که کمترین وابستگی به خارج از کشور را داشته و این کار گردش اقتصادی را از طریق هم افزایی وسیع در درون چرخه اقتصادی کشور ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از صادرات غذایی کشور با کیفیت بالا صادر می شوند افزود: برخی از محصولات و کالاهایی که وارد کشور ما می شوند از نظر سطح فناوری و کیفیت تولید از کالاهای داخلی کشور پایین ترهستند و به کشورهایی هم که از نظر فناوری و امکانات ساخت از وضعیت بالاتری برخوردارند اجازه می شود که کالاهای تولیدی باکیفیت پایین خود را وارد کشور ما کنند.
طلوع بهبود با اشاره به اینکه مصرف کالاهای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است تصریح کرد: باید برای کالاهای داخلی که از نظر کیفیت از تولیدات مشابه خارجی بالاتر هستند فرهنگ سازی شود تا مردم بتوانند به بهتر بودن کیفیت کالاهای ایرانی نظیر چای پی ببرند تا برای کمک به تولید و بهبودکیفیت تولید داخلی میل به مصرف در مردم افزایش یابد.
دبیر انجمن کیک و کلوچه و بیسکویت استان گیلان گفت: کالاهای ایرانی نیز باید در بسته بندی هایی با کیفیت و مرغوبیت و با وضعیت مناسب عرضه شوند و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند و از طرفی هم با رقابت ممتد و واقعی و همه جانبه با کالاهای وارداتی بی کیفیت از طریق مبادی رسمی و غیر رسمی (قاچاق کالا) از ورود آنها به کشور جلوگیری شود.
این صادرکننده تولیدات غذایی ادامه داد:صنعت روبه رشد و توسعه کلوچه و کیک به عنوان کالاهای داخلی موفق، نشان داد که مصرف کالاهای ایرانی می توانند موجبات هم افزایی چرخه فعالیت سایر بخش ها از جمله بخش کشاورزی ، حمل و نقل ، گردشگری و سایر موارد را فراهم کند.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.