فرماندار ماسال بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا به عنوان تهدید اقتصاد ملی و اشتغال تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد در جلسه مبارزه با قاچاق کالا با  بیان اینکه قاچاق یکی از آفت ها و مواردی است که به طور جدی به اقتصاد ملی ضربه می زند، اظهار داشت: در شرایطی که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، بی‌توجهی به بحث قاچاق کالا می‌تواند موجب فلج شدن کارآفرینان و تولید کنندگان کشور شود.

وی نادیده گرفتن استانداردها و توجه صرف به سود و منفعت سوداگران را از دیگر شاخصه های کالاهای قاچاق عنوان کرد و افزود: وقتی کالایی فاقد شناسنامه  بوده و از طریق مبادی غیر قانونی وارد کشور می شود زمینه برای بی کیفیتی و فقدان رعایت استانداردها در آن کالا فراهم می‌شود.

فرماندار ماسال عدم مقابله جدی به کالاهای قاچاق را موجب‌صدمه به بازاراشتغال و اقتصادملی و بومی دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر این، قاچاق کالا به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه نیز محسوب می شود.

قاسم نژاد با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ماهیت نظام جمهوری اسلامی،‌گفت: حتی  دشمن ممکن است از طریق کالاهای قاچاق ناسالم به دنبال آسیب به سلامت جامعه و  منقطع کردن نسل ها از طریق کاهش جمعیت کشور باشد.

وی ادامه داد: بازاریان و اصنافی که با رعایت شرایط قانونی اقدام به تهیه  و توزیع  کالا می‌کنند به حق انتظار دارند که با افرادی که با دورزدن قانون اقدام به توزیع کالاهای قاچاق می‌کنند برخورد شود.

فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و بازدیدهای مشترک در راستای برخورد قاطع با معضل قاچاق، تصریح کرد: اگر مبارزه با قاچاق به صورت نظام مند و صحیح صورت پذیرد، علاوه بر رفع این پدیده زشت، سلامت جامعه نیز تامین خواهد شد.

1

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.