محمدصادق اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح تشدید نظارت و بازرسی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه های آب رسانی، اماکن بین راهی و رستوران ها در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل توسط 200 نفر از بازرسان بهداشت محیط استان گیلان در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکانهای عمومی، رستورانها و اغذیه فروشی های شهری و بین راهی هر سال در فصل تابستان با هدف پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا توسط بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام می گیرد.
وی بیان کرد: ارتقاء وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی مورد نظر و حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران در طول سال به ویژه ایام تعطیلات تابستانی و فصل گرم سال از اهداف تشدید نظارت ها و بازرسی ها است.
اسلامی یادآور شد: کنترل و بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، طبخ، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، اماکن بین راهی و مراکز اقامتی با هدف بهبود وضعیت بهداشتی مراکز و اماکن یاد شده و حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت مواد غذایی می تواند گامی به سوی دستیابی به جامعه ای سالم باشد.
گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری از کانونهای مهم سفر در شمال کشور است .
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان دارای بیش از 200 بازرس بهداشت محیط است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.