به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین شاهکویی روز شنبه در همایش محیط شاد خانوادگی به دور از مواد مخدر در لاهیجان افزود: دولت یازدهم از هنگام شروع بکار برای مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی را در دستور کار قرار داد که بر اساس آن تنها نیروهای نظامی ، امنیتی و قضایی برای مبارزه با مواد مخدر کافی نیستند بلکه باید مردم پای کار باشند و مبارزه همه جانبه و فراگیر را با این پدیده زشت آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1394مواد مخدر به عنوان اولویت اول کاهش آسیب های اجتماعی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.
وی توجه و مبارزه خانواده را یک ضرورت انکار ناپذیر برای مقابله با پدیده مواد مخدر دانست و اظهار داشت: همه باید در مبارزه با مواد مخدر دخیل باشند و با استحکام نهاد خانواده و زمینه شادزیستن را برای فرزندان فراهم کنند.
شاهکویی فقر، عدم اشتغال ، بیکاری ، نا آگاهی خانواده ها و جامعه از مضرات موادمخدر و سوء مصرف آن را از عوامل اعتیاد عنوان و تصریح کرد: این مسایل به عوامل فردی ، خانوادگی و محیطی بر می گردد و عوامل فرهنگی جدید ، سبک زندگی جدید و تضعیف مبانی دینی نیز در شیوع مواد مخدر تاثیرگذار هستند.
وی متذکر شد: در این رابطه خانواده رکن مهم نظام اجتماعی است که روابط خانوادگی و الگوی رفتاری پدر و مادر نقش مهمی در این رابطه دارد.
شاهکویی مسایل خانوادگی و پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: باید به این نیازها، پاسخ های منطقی داده شود و بسیاری از نیازها ، شادی و نشاط جوانان را می توان با موسیقی ، تئاتر و کارهای فرهنگی و هنری پاسخ داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به نقش دستگاه های فرهنگی گفت: 52دستگاه فرهنگی در کشور با استفاده از بیت المال در زمینه فرهنگی کار می کنند که اگر به وظایفشان به درستی عمل نمایند، می توان در مبارزه با مواد مخدر موفق بود.
وی با اشاره به اینکه 90درصد جامعه ایرانی از مواد مخدر ابراز نگرانی می کنند، گفت: اهدای سه هزار و 700 شهید و 12هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور، نشانگر عزم جدی در مبارزه با این مواد خانمانسوز است.
به گفته شاهکویی، 50هزار معتاد در گیلان ثبت شده که از این تعداد 47هزار نفر در مراکز MMT (مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر) و کمپ های ترک اعتیاد در حال درمان هستند.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این همایش نقش خانواده به عنوان کانون اولیه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را مهم و حائز اهمیت دانست و بر تاثیر گذاری نهاد خانواده در آگاه سازی جوانان تاکید کرد.
سید محمد احمدی ادامه داد: آمارها در لاهیجان رویکرد قابل دفاعی را در مبارزه با مواد مخدر نشان می دهد به گونه ای که در شاخص های انهدام باندهای مواد مخدر 35درصد، اقدامات اطلاعاتی 15درصد و کشفیات 15 تا 16درصد در این شهرستان افزایش داشته ایم.
وی ایجاد شادی ، شاد زیستن و جامعه با شور و نشاط را برای مصونیت خانواده ها از مواد مخدر لازم دانست و گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، مردم با نشاط و امید پای صندوق های رای حاضر شدند و در لاهیجان بیش از 90درصد مردم پای صندوق های رای آمدند که نشان از شادی و نشاط مردم دارد.
همایش شاد زیستن ، محیط شاد خانواده به دور از مواد مخدر با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان و فرمانداری لاهیجان در سالن باهنر این شهرستان برگزار شد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.