به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید پورحضرت روز پنجشنبه در جلسه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: توسعه و آبادانی روستاهای آستارا در دولت تدبیر و امید بی نظیر است و این نشانگر توجه دولت به خدمات رسانی در روستاهاست.
وی با اشاره به خدمات گسترده دولت در روستاهای تابعه آستارا خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در مدت زمان فعالیت خود، حل مشکلات روستاهای این شهرستان به ویژه در حوزه های آبرسانی، راه و اشتغال را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی به بهره برداری از هفت طرح گردشگری در آستارا در سفر اخیر استاندار گیلان اشاره کرد و افزود: بیشتر این واحدهای پذیرایی، خدماتی و اقامتی با ظرفیت اشتغال 113 نفر در روستاهای آستارا فعال و فرصت مناسبی برای اشتغالزایی در روستاهای این شهرستان است.
پورحضرت اضافه کرد: بسیاری از جاذبه های گردشگری آستارا در روستاهایی نظیر حیران، کوته کومه، گیلده و عباس آباد این شهرستان نهفته است و شوراهای اسلامی با مشارکت دهیاران می توانند به ارائه طرح های گردشگری و جذب سرمایه گذار همت کنند تا بستر توسعه و اشتغال پایدار روستائیان فراهم شود.
وی بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی باید به آگاه سازی مردم و ایجاد شرایط مناسب برای همکاری بیشتر آنها با دولت در راستای آبادانی و توسعه روستاها اقدام کنند.
پورحضرت با بیان اینکه شوراها به عنوان نمایندگان مردم در صف اول خدمت به روستائیان هستند، اظهار کرد: دهیاران و شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان باید پیگیر درخواست ها و مشکلات روستائیان باشند.
معاون فرماندار آستارا با اشاره به گذشت بیش از یک دهه از زمان تشکیل شوراهای اسلامی در ایران، گفت: در اصول 100 تا 103 قانون اساسی بر ضرورت تشکیل شوراها به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی تاکید شده است و مسئولان باید شوراها را در دستیابی به توسعه پایدار همراهی کنند.
پورحضرت با اشاره به اینکه کارآمدی و توانمندی اعضای شوراهای اسلامی باعث بهبود مدیریت روستایی می شود، افزود: شوراها با مشارکت اهالی باید از ظرفیت روستاها در بخش های کشاورزی و دامداری بهره ببرند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و از میان 303 نامزد انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در 44 روستای بخش های مرکزی و لوندویل این شهرستان، 148 نفر به عنوان عضو اصلی و 96 نفر عضو علی البدل انتخاب شدند.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.