به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرزی آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با محوریت رفع موانع سرمایه گذاران در آستارا افزود: نبود تعامل دستگاه های اجرایی باعث اختلال در سرمایه گذاری اقتصادی می شود و باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاران به فعالیت در شهرستان تشویق و موانع بر سر راه آنان با تعامل بین دستگاهی برطرف شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در شهرستان با موانع کوچک روبرو است که این امر با همکاری دستگاه های متولی می تواند برداشته شود. وی با اشاره به اینکه دولت، در چهار سال گذشته قفل های اقتصاد را با کلید تدبیر و امید باز کرده است، اضافه کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت های داخلی می توان بسترهای توسعه را در این شهرستان فراهم کرد و باعث افزایش درامد و اشتغال و امید به زندگی شد.

وی اظهار کرد: شناسایی موانع سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد در دستور کار دستگاه های اجرایی است و با تعامل و مدیریت مبتنی بر ابتکار و دانش روز، می توان آن ها را برطرف کرد. فرماندار آستارا تصریح کرد: افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارندو متاسفانه با بی اطلاعی از قوانین یا هدایت نادرست برخی از دستگاه های اجرایی، از این کار منصرف می شوند که باید راه و مسیر درست را برای آنان ترسیم کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان آستارا مانند بسیاری از مناطق دیگر با محدودیت اراضی برای اجرای طرح ها مواجه هستیم که مسؤولان باید در واگذاری زمین به سرمایه گذاران، توجیه اقتصادی آنها را مد نظر داشته باشند.

رنجکش در این جلسه با تاکید بر اینکه روسای ادارات در پاسخگویی به مردم و سرمایه گذاران که با ریسک های بالا می آیند و می خواهند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند دقت و نظارت بیشتر داشته باشند و در پاسخگویی و هدایت آنان از کارشناسان با تجربه و دارای دانش روز استفاده کنند.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم ریسک سرمایه گذاری در آستارا را کاهش دهیم تا از این طریق شاهد رونق  اقتصادی و شکوفایی و رشد در شهرستان باشیم. وی گفت: ظرفیت های بالقوه آستارا باید با مشارکت بخش خصوصی فعال شود و سرمایه گذاران نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و رونق بخشی به کیفیت زندگی در این شهرستان دارند.

در این جلسه پس از اظهار نظر چند تن از مسؤولان دستگاه های اجرایی مقرر شد تا ظرف یک هفته آینده کلیه چالش های موجود در زمینه سرمایه گذاری در شهرستان تدوین و در کارگروه های تخصصی با حضور سرمایه گذاران این مشکلات برطرف شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693152
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.