به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ میرشمس مومنی زاده روز دوشنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال امسال در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد:
باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که علاوه بر اولویت بندی ، در پایان سال ارزیابی و میزان رشد فعالیت ها نسبت به سال گذشته مشخص باشد.
وی خاطر نشان کرد: بندرانزلی در بخش کشاورزی، شیلات، بنادر و دریانوردی و خصوصا گردشگری دارای ظرفیت های بسیار مناسبی است که برای استفاده از این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی و حرکت در مسیر تعیین شده هستیم .
مومنی زاده تاکید کرد: باید اطلاعات جامعی از کارهای انجام شده و ارزیابی فعالیت ها در شهرستان داشته باشیم و نبود آن بیانگر ضعف اساسی در عملکرد است.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه اشتغال با حضور مدیران جهاد کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های مربوطه افزود: باید نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال بر اساس مستندات و آمار ارائه شده به عنوان آمار پایه برای تعیین میزان افزایش اشتغال در پایان سال مورد استفاده قرار گیرد.
مومنی زاده با بیان اینکه ایجاد اشتغال تنها برعهده دولت نیست افزود: خودمان باید برای ایجاد بستر های مناسب اشتغال و افزایش تولید تلاش کنیم که در این راه پارک علم و فن آوری نقش بسزایی می تواند ایفا کند.
وی با تاکید بر لزوم ثبت اشتغال های واقعی متذکر شد: برخی شغل ها مانند مشاغل خانگی نیز وجود دارد که در جایی ثبت نشده و باید همه فعالیت های مرتبط با اشتغال و تولید ثبت شود.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به نقش تاثیر گذار صنایع دستی و سازمان فنی و حرفه ای در افزایش مهارت و به تبع آن ایجاد اشتغال تصریح کرد: نقش فنی و حرفه ای منحصر به فرد است و برای ایجاد اشتغال در کشور و استان و شهرستان مهمترین و بهترین کار ، توانمند سازی با مهارت آموزی است تا مهارت آموزان پس از پایان دوره های آموزشی مشغول به کار شوند.
بندرانزلی در 40کیلومتری غرب مرکز گیلان از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار دهنده : بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.