همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب، نشست مشترک مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان با مدیرکل صدا و سیمای استان در خصوص تبیین راهکارهای مدیریت مصرف آب شرب برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با هفته ی صرفه جویی در مصرف آب، نشست مشترک مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان با مدیرکل صدا و سیمای استان در خصوص تبیین راهکارهای مدیریت مصرف آب شرب برگزار شد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در سخنانی با بیان اینکه افزون بر 845 هزار نفر در هزار و 780 روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی گیلان به 75 متر لوله گذاری نیاز است در حالیکه این رقم بطور متوسط در کشور برابر با 14 متر است.

محبعلی رنج ور افزود: هزینه  نگهداری از تاسیسات آبرسانی روستایی استان نیز 2.5 برابر میانگین کشوری است. 

وی، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، گفت: با توجه به جایگاه آب در تامین رفاه مردم، می طلبد صداوسیما و سایر رسانه ها ابعاد مختلف این ماده ی حیاتی را تبیین کنند.

وی، با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در جامعه، خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش صداوسیمای گیلان با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان جهت گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شد. 

رنج ور افزود: صدا و سیما بعنوان دانشگاه عمومی می تواند با بهره گیری از توانمندی های خود، در ترویج مدیریت مصرف و رعایت الگوی صحیح مصرف آب موثر باشد. 

وی خاطرنشان کرد: تحقق درست مصرف کردن آب در جامعه، مستلزم همکاری و مشارکت نهادهای ذیربط از جمله رسانه ی ملی است. 

مدیرکل صدا و سیمای گیلان نیز در این نشست آب را مایه  حیات و آبادانی عنوان کرد و گفت: 80 درصد مردم گیلان مخاطب برنامه های شبکه  استانی باران هستند.

حسن ظهیری افزود: باید با توجه به طیف های مختلف از مخاطبان صدا و سیما، برنامه های متناسب با نیاز آنان تهیه و پخش شود.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب نیازمند همکاری متقابل رسانه ی ملی و شرکت های آبفای شهری و روستایی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.