فرماندار تالش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهر گفت : حفظ کرامت جوانان در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا از تالش،جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب  با حضور  فرماندار تالش ، معاون سیاسی فرمانداری ، روسای ادارات در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد.

سیدعیسی مهدوی فرماندار تالش جایگاه جوانان را در تمامی عرصه های فعال سیاسی و اجتماعی و... جایگاهی با ارزش و اساسی تلقی کرد و اذعان داشت: باعث افتخار و بسی سربلندی است که جوانان ما با وجود تمام مشکلاتی که با آن روبرو هستند ، فعالیت مستمر و کوشایی  را در راه سرافرازی و سازندگی سرزمین‌شان  حفظ می کنند.

 وی گفت : این امر را به وضوح  می‌توانیم در میانگین سنی شهدای انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون مشاهده کنیم که اکثریت این شهدای گرانقدر از قشر بسیارجوان ، غیور و باشهامت کشورمان بودند که در راه امنیت و سربلندی میهنشان از جان خود گذشتند و حماسه آفرین شدند.

 فرماندار افزود : انتخابات نیز حماسه دیگر همین جوانان انقلابی بود که به تمام ملت ها در عرصه های بین المللی نیز ثابت کرد جایگاه جوانان ایرانی در تصمیم گیری در سرنوشت‌شان وحضور در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی و نظامی جایگاهی غیر قابل انکار است.

مهدوی تصریح کرد: حفظ کرامت جوانان در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است. جوانان ما ادای وظیفه در قبال نظام جمهوری را به نحو احسنت انجام می دهند و ما نیز موظفیم حسب وظیفه و با توجه به تمهیدات و توجهات ویژه ای که دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه در سرفصل های مختلف از جمله اشتغال و ورزش و امور فرهنگی برای جوانان صورت داده است ، زمینه های رفاه و سرگرمی و برنامه‌ریزی صحیح در جهت ارتقای رشد علمی و فرهنگی و ورزشی این عزیزان را به بهترین نحو  و در حد توان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد : براین موضوع تاکید ویژه دارم که جلسات تخصصی ساماندهی جوانان بایستی با حضور مدیران و نمایندگان جوان دستگاه های مختلف بطور مستمر و متعد تشکیل شود و ماحصل این جلسات به مدیران دستگاه ها انتقال داده شود تا به این طریق بتوانیم روند رسیدگی به امور جوانان و بررسی مشکلات و موانع و برنامه ریزی های مختلف را تسریع بخشیم.

وی تاکید کرد : در این زمینه بایستی همه ادارات همکاری کرده و نمایندگان جوان خود را معرفی کنند تا برای آنها به صورت مستقیم از سوی فرمانداری ابلاغیه صادر شود که به عنوان عضو تخصصی ستاد بتوانند امور مرتبط با جوانان را به انجام رسانند.

مهدوی در ادامه گفت: اوقات فراغت تنها پر کردن فضای خالی وقت نیست و در عرصه های مختلف بین المللی این موضوع بطور آکادمیک مورد توجه بوده و نوعی علم محسوب می‌شود از این رو از اهمیت فوق العاده ای در راه توسعه کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از دلایل استفاده   افراطی جوانان ما از فضای مجازی عدم برنامه ریزی صحیح و جهت دهی مناسب به اوقات فراغت آنها است گفت : با توجه به شرایط ماشینی زندگی امروزی و پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه های مختلف ضروریست که نظام برنامه ریزی برای استفاده ی موثر از اوقات فراغت،تدابیر خاصی بیندیشد.

یکی از این تدابیر می تواند توجه به هم افزایی در بین ادارات مختلف و برنامه های آنها باشد.به طوری که هر ارگان و دستگاهی برنامه های ویژه خود را به ستاد اعلام کند تا در صورت امکان با همکاری سایر ارگان ها برنامه های موثر و تلفیقی مناسبی  بانجام برسد و به امید خدا از این طریق در بحث پر کردن سالم اوقات فراغت، برنامه ریزی مناسب و ارزشگذاری به شان و منزلت مردم عزیز تالش به بهترین وجه پرداخته شود.

در انتها فرماندار تالش ضمن اشاره به جریان تاریخی 21 تیر ماه کشف حجاب توسط رضاخان  در مسجد گوهرشاد و نام گذاری این تاریخ به نام هفته عفاف و حجاب افزود : به همین مناسبت مصوبه ای در کل کشور به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده و شرح وظایف  این موضوع خاص مشخص شده است اما در این هفته   بخصوص نبایستی تقدیر و قدر دانی ویژه از بانوان غیور روستایی و عشایری شهرستان تالش را فراموش کنیم. بانوانی که در سخت ترین شرایط با حفظ عفت و پاکدامنی و پایبندی به اصول و فرهنگ  اصیل ایرانی و منطقه ای خود پابه پای  خانواده و همسرانشان کار کرده و نماد تلاش و عفت و پاکدامنی سرزمین تالش هستند.

سید محمدی معاون سیاسی فرمانداری نیز در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل این جلسات و برنامه ریزی برای استفاده از تمامی پتانسیل های جوانان  اشاره کرد و گفت : در سال گذشته نیز بنا به اهمیت این موضوع کمیته های متعددی با همکاری ارگان های مرتبط از جمله اداره ورزش و جوانان تشکیل شد و ماحصل این کمیته ها فعالیت های مختلفی بود که با موفقیت به اجرا درآمد اما با توجه به گستردگی واهمیت بیش از پیش این موضوع لازم است که تمامی ادارات بویژه ارگان های فرهنگی ورزشی توجه بیشتری به این امر اساسی بویژه در آستانه فصل تعطیلات داشته باشند.

وی افزود :  شهرستان تالش دارای 7 طرح ساحلی فعال و آماده  پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است که ما می توانیم  از این پتانسیل های غنی در جهت بهره گیری از ظرفیت سواحل برای گذران اوقات فراغت جوانان،و تنوع بخشیدن به نیاز های فرهنگی ورزشی آنان به بهترین نحو بهره مند شویم.

 

2

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.