به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دوره آموزشی - توجیهی «فرآیند تشکیل و تصمیم گیری شورای اسلامی شهر برای منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت» ، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار شهرستان رشت و دیگر مسئولین ذیربط در محل فرمانداری تشکیل شد.

سیروس شفقی ، فرماندار شهرستان رشت ، ضمن تبریک موفقیت منتخبین شورای شهر و کسب اعتماد مردم ، اذعان داشت: ما نیز از حقوق داوطلبین مطابق موازین و عرف قانونی دفاع نموده و بسترهای لازم را در جهت تجمیع به موقع آرا و دیگر موارد فراهم نمودیم. وی افزود: یکی از دستآوردهای انقلاب اسلامی بحث عدم تمرکز و سپردن کار مردم به مردم به ویژه در امر تشکیل شوراهای اسلامی بود که این یکی از بارزترین مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

فرماندار شهرستان رشت با مخاطب قرار دادن منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت، اظهار داشت: شما یک فرصت بی نظیر برای توسعه خدمتگزاری به مردم و بازوی قدرتمند نظام هستید و این مردم هستند که با بررسی عملکردها و ارزیابی کیفیت و کمیت خدمات شما، میزان موفقیت یک شورا را اندازه گیری می کنند.  وی طراحی ، برنامه ریزی و نظارت در حوزه های مختلف را جز اصلی برنامه های شورای اسلامی و باعث شکوفایی فرصتها دانست و گفت: امیدواریم شما عزیزان به عنوان نمایندگان فهیم مردم ، کارنامه قابل قبولی را ارائه دهید و ما نیز از هیچگونه همراهی در چارچوب قانون و مقررات کوتاهی نمی کنیم.

شفقی چالشهای موجود را دلیلی بر وجود طرح و برنامه های مدون دانست و اظهار داشت: باید با همدلی و هم افزایی و کار و تلاش زیاد و با وجود برنامه هایی کامل و در کنار هم قرار دادن امکانات و اختیارات بتوانیم نیازهای امروز جامعه شهری را فراهم کنیم. وی افزود: اینکه مردم شهرهای ما از شورای خود رضایت کامل داشته باشند، افتخاری بزرگ است و رضایت مردم از شما بالطبع رضایت مسئولین را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت ، حضور منتخبین مردم را سبب مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و اظهار داشت: این حقی است که در راستای مشارکت حداکثری مردم ، بر گردن ما دارید . وی یکی از شاخصه های مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید را قانون مداری دانست و گفت: در صورتیکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به قانون تمکین کنند یقینا تصمیم گیری های قانونی خواهند داشت و هیچ مشکلی برای کسی به وجود نخواهد آمد ؛ چرا که کسی از قانون رنجیده خاطر نخواهد شد . وی همچنین افزود: شوراها باید از حاشیه ها به نفع شهر و منافع شهروندان پرهیز کنند.

شفقی با تاکید بر این موضوع که "همه چیز را همگان دانند" ، اذعان داشت: امروز بستری برای آموزش فراهم شده و عزیزانی با تجربه چندین دوره حضور در شوراها در این کلاس حضور دارند زیرا که هدف از برگزاری این گونه کلاسهای آموزشی ، یادگیری مسائل و ضوابط جدید در جهت تسلط بر ضوابط و مقررات حوزه کاری و اشراف بر قانون برای حصول موفقیت است و هر گونه کوتاهی در این زمینه ، خروجی ایده آلی را نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت ضمن پرهیز از دچار شدن شوراها به معضل روزمرگی ، گفت: روزمرگی مانعی برای پیشرفت و تحول های اساسی و لازم است. وی ضمن مخاطب قراردادن اعضای پنجمین شورای اسلامی شهرهای شهرستان ، اذعان داشت: باید در ابتدا از خود سوال کنید برنامه ما برای شورای پنجم در بهبود وضعیت شهرمان چیست؟

شفقی افزود: در بحث گردشگری باید تمامی پتانسیلهای موجود را در نظر گرفته و ارزیابی کنید که نقش شورا و شهرداری به عنوان یک محور اصلی توسعه استان در جذب گردشگر چه می تواند باشد ؟ وی همچنین ادامه داد: باید نقاط قوت و ضعف شورا را در تعامل با مدیران ، نهادها و دستگاههای اجرایی دانسته و از آنها در راستای تحقق منافع شهروندان و حصول اهداف والا استفاده نمایید.

فرماندار شهرستان رشت ، حاصل توفیق شوراها را سرمایه ای ارزشمند به نام اعتماد عمومی برای جامعه ، نظام ، مردم ، دولت و مسئولین دانست و افزود: با افزایش این اعتماد عمومی ، زمینه لازم برای حضور مردم در جهت توسعه همه جانبه در همه عرصه ها را به وجود خواهد آمد. این مسئول در پایان گفت: کاری موفق است که قابلیت اندازه گیری داشته باشد و این مهم است که بدانیم ابتدا، کجا بودیم و بعد از حضور ما در این جایگاه به عنوان یک مسئول ، به کجا رسیدیم؟

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689903
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.