به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهیان عصر شنبه در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری رضوانشهر، با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه فردی مجتهد و منصوب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یاد شهید مظلوم بهشتی که ریاست قوه قضائیه را بعهده داشت، باید همیشه زنده نگهداشته شود چرا که دشمن در اوایل انقلاب شهید بهشتی را بشدت مورد هجمه قرار می داد و از هر سو در صدد تخریب او بود.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی میراث دار خون های پاکی است که در راستای اعتلای این نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه ضمن تشکر از تلاش های اعضاء و دبیران شورای های حل اختلاف گفت: ما تلاش این عزیزان را هم ارج می نهیم که زحمات فراوانی برای صلح و سازش و به ثمر نشستن پرونده ها بعمل می آورند.
الهیان ضمن بیان وظایف مسئولان و رئیسان دستگاه قضایی در شهرستان ها گفت: مهمترین وظیفه رئیس جدید دادگستری در این شهرستان احقاق حق و ابطال باطل است و دادستان جدید نیز باید در کنار ایشان برای پیشگیری از وقوع جرم، تلاش کنند.
وی با اشاره به موضوع سرقت احشام گفت: موضوع سرقت احشام از مهمترین معضلات این استان و شهرستان رضوانشهر بود که این موارد با تلاش شبانه روزی همه عوامل قضایی و انتظامی، کنترل و رو به کاهش است.
حجت الاسلام حبیبی امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه بیان کرد: همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم و باید جامعه را به سمتی سوق دهیم که مسائل فرهنگی همه امور را تحت الشعاع قرار دهد و باید از این راه، جلوی جرم و بزه را بگیریم.
فرماندار رضوانشهر هم در سخنانی تغییر و تحول در حوزه مدیریتی هر دستگاهی را امری عادی عنوان کرد و گفت: اگر امروز شاهد آن هستیم که دو عزیز از جمع ما به نقطه ای دیگری از این استان می روند و عزیزان دیگری این مسئولیت خطیر را در این شهرستان بدست می گیرند، نشان سلامت و پاک دستی آنان است.
در پایان این مراسم از تیمور یوسفی قلعه رودخانی رئیس سابق دادگستری و علی اصغر محمودیان پاتی دادستان سابق رضوانشهر قدردانی و سید رحمان سید زاده بعنوان رئیس دادگستری و رشید عیسی پور بعنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
7293/2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی**انتشاردهنده:کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.