به گزارش ایرنا، سیروس شفقی روز شنبه در جلسه آموزشی- توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان رشت اظهار داشت: چالش هایی که امروه در شهرها شاهد هستیم این ضرورت را می طلبد که شوراها دارای طرح و برنامه باشند و با همدلی ، هم افزایی و تلاش مضاعف به برطرف کردن نیازهای جامعه اهتمام داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری قانون مداریست ، افزود: اگر شوراها به قانون تمکین و کارهای شان را در مسیر قانون قرار بدهند، تصمیم گیری های شان نیز قانونی خواهد بود .
وی با تاکید بر اینکه حرکت در چارچوب قانون مشکلی را برای هیچ کسی بوجود نمی آورد ، تصریح کرد: شوراها باید از حاشیه ها، به نفع شهر و منافع شهروندان شان بپرهیزند.
شفقی با اشاره به اینکه در این جلسه بستری برای آموزش قانون ، ضوابط و مقررات فراهم شده است، افزود: انسان هر روز می تواند چیز جدیدی یاد بگیرد و همواره باید اطلاعاتش در حیطه کاریش بروز کند.
وی اضافه کرد: هر چه می توانید باید خود را به کار مسلط تر کنید و امروز کسی موفق است که اطلاعات بیشتری داشته باشد و آن کسی زیر سوال نمی رود که اشرافیت بیشتری بر قانون داشته باشد.
فرماندار رشت خاطرنشان کرد: هر کسی کوتاهی کند و نتواند خودش را به دانش مورد نیاز مسلح کند، عملکرد خوبی نخواهد داشت.
شفقی با بیان این که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عدم تمرکز است که شاخصه اصلی آن برون سپاری و سپردن کار مردم به مردم به ویژه تشکیل شورای اسلامی بعنوان یکی از مصادیق بارز دموکراسی است متذکر شد: کاری نکنید که شوراها دچار روزمرگی شوند که این امر از پیشرفت و تعقل در شهرها جلوگیری می کند .
وی با بیان اینکه امروز موفقیت و تاثیرگذاری شوراها را با ارزیابی های مردم نسبت به عملکرد آن می توان سنجید تصریح کرد: طراحی، برنامه ریزی و نظارت در حوزه های مختلف بایستی جزو برنامه های اصلی شوراهای اسلامی باشد تا شاهد شکوفایی فرصت های شهرهایمان باشیم.
وی با اشاره به اینکه ما هم علاقمند به ارائه کارنامه قابل قبولی از سوی شوراها به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: هر کاری را که برای این مهم در چارچوب قانون از دست ما برآید کوتاهی نخواهیم کرد.
شفقی به حماسه با شکوه مردم ایران در انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: تلاش کردیم تا هم از حقوق قانونی داوطلبان و مردم در چارچوب موازین قانونی حمایت کنیم و هم بستر حضور گسترده مردم در انتخابات و سلامت آن را فراهم کردیم.
وی با توصیه هایی درباره چگونگی انجام کار برای بهبود وضعیت شهر و روستا گفت: محقق شدن اهداف و جلب رضایت مردم ، اعتماد عمومی را افزایش می دهد که این امر زمینه لازم برای حضور و توسعه همه جانبه کشور در همه عرصه ها را فراهم می کند.
41 منتخب شوراهای شهر شهرستان رشت باید امروز در جلسه آموزشی- توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه این شهرستان شرکت می کردند که تنها محمدحسن علیپور کسبخی ،پاکبان منتخب مردم شهر رشت در پنجمین دوره شوراها ، در این برنامه حضور یافت.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشار دهنده : بابایی
7296/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.