فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شورا باید دارای برنامه باشند و از حاشیه‌ها پرهیز کنند، گفت: طراحی، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه های مختلف جزو امور اصلی کار شوراهاست تا از فرصت‌هایی که در شهرها بوجود می آید به نحو احسن استفاده شود.

به گزار ش ایلنا از رشت، سیروس شفقی در جلسه توجیهی شوراهای شهرهای تابع شهرستان رشت گفت: در ابتدا این موفقیت و جلب اعتماد شهروندان را که توانستید در این حماسه بزرگ بدست بیاورید تبریک می‌گویم.

فرماندار رشت افزود: همه ما سعی کردیم هم از حقوق قانونی داوطلبین در چهارچوب موازین قانونی حمایت کنیم و هم اینکه سعی بر این داشتیم بستری را فراهم کنیم تا نتایج انتخابات با تمام گستردگی به موقع اعلام کنیم تا از حقوق داوطلبین و منتخبین دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: عدم تمرکز شاخصه اصلی آن سپردن کار مردم به مردم است . به ویژه در تشکیل شوراها است که از بارزترین دموکراسی در ایران شوراها هستند.

شفقی اذعان داشت: شوراها یک فرصت بی نظیری برای خدمت گذاری به مردم و یک بازوی قدرتمدی هم برای مردم و هم مسوولین است.

2

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اگر شورایی ادعایی در موفقیت دارد ملاک ارزیایی این موفقیت ها مردم هستند تصریح کرد: طراحی، برنامه ریزی و نظارت در حوزه های مختلف جز اصلی کارهای شوراها هستند تا از فرصتهایی که در شهرها هست به نحو احسن استفاده کنیم.

وی گفت: برای بنده افتخاری بالاتر از این نخواهد بود که از منتخبین مردم در امر توسعه شهر و رفاه شهروندان حمایت کنم و شاهد رضایت مندی مردم از شوراهای شهرشان باشم.

شفقی تصریح کرد: شوراها نقش موثری در حماسه پرشکوه ۲۹ اردیبهشت داشتند پس این حقی است که شما بر گردن ما دارید.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: این چالش‌ها مستلزم این است که همه شماها دارای برنامه و طرح باشید تا با همدلی، هم افزایی، کار و تلاش نیازهای شهر و شهروندان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب و رییس جمهور به قانون مداری تاکید دارند این امر را شوراها نیز باید سر لوحه کار خود قرار دهند. شورا باید به قانون تمکین کنند و تصمیمات خودشان را نیز قانونی انجام دهند زیرا اکر رعایت قانون داشته باشیم هیچکس از ما رنجیده خاطر نخواهد شد.

شفقی گفت: شوراها از حاشیه‌ها به نفع شهر و شهروندان پرهیز کنند. امروز در این جمع کسانی هستند که سابقه چندین دوره شوراها را دارند اما باز در این کلاس ها شرکت می‌کنند و این یعنی اینکه میخواهند اطلاعاتشان بروز باشد و همین رمز موفقیت است.

5

شفقی افزود: شوراها نباید دچار روزمرگی شوند و برای اینکه مواجه با روزمرگی نشوند باید دارای برنامه باشند و برنامه ای موفق است که قابلیت اندازه گیری داشته باشد و این اندازه گیری یعنی قبل از اجرای طرح و برنامه در کجا بودیم و اکنون به کجا رسیدیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های که شوراها میتوانند فعالیت خود را متمرکز کنند بحث گردشگری است که چه اقداماتی را با کمک بخش خصوصی میتوان برای رونق بخشیدن انجام داد و همچنین نقش شوراها و شهرداری در جذب گردشگر و تعامل با دستگاه‌ها و نهادها اجرایی را باید مورد توجه قرار داد.

6

فرماندار رشت در پایان با بیان اینکه درست انجام دادن کارها سبب اعتماد مردم میشود گفت: امیدوارم در این مسوولیت موفق باشید و یک سرمایه ارزشمند به نام اعتماد عمومی را برای جامعه و دولت افزایش دهید.

4

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.