به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،مهرداد لاهوتی در نشست با تشکل های مردم نهاد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مجتمع ستاره دریا چمخاله برگزارشد گفت:استان گیلان دارای 220 کیلومتر ساحل آزاد است و همه سالهگردشگران بسیاری را به این استان جذب می نماید.

وی، فراهم نبودن زیر ساختهای اقامتی و گردشگری را یکی از معضلات استان پرتردد گیلان خواند و اذعان داشت:برای ساخت هتل در استان باید سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران نماید تا شاهد ارتقاء زیر ساختهای گردشگری در این استان باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:نباید در این استان شاهد در اختیار قرار دادن ملک مسکونی برخی افراد به گردشگران باشیم زیرا با این شرایط انگیزه ای برای سرمایه گذار مراکز اقامتی و هتل ها باقی نمی ماند. لاهوتی با تأکید بر ضرورت قطع اتکا به درآمدهای نفتی و با تصریح بر اینکه گردشگری این ظرفیت را دارد،گفت:با همکاری مجلس،دولت و کارشناسان می‌توانیم عملکرد و سطح صنعت گردشگری را در قالب تبدیل سازمان به وزارتخانه ارتقا دهیم.

رضا علیزاده نیز در این نشست با اشاره به جایگاه ارزنده تشکل های مردم نهاد،انسجام و هم افزایی اجتماعی را مرهون تلاش های این افراد خواند و گفت:باید تلاش شود تا در نظام برنامه ریزی کلان استان از توان و قابلیت های سمن ها به نحو مطلوب بهره مند شد. وی ادامه داد:14 تشکل غیر دولتی در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و 6 تشکل صنفی در گیلان فعال است.

این مسئول نقش پذیری تشکل های مردم نهاد را موفق ارزیابی کرد و گفت:بهره گیری از دانش تجربی فعالان سازمانهای مردم نهاد و تلفیق آن با دانش آموختگان جوان و تحصیل کرده گامی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی خواهد بود. وی اضافه کرد:سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه،می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بسترسازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی می شوند.

علیزاده بر انسجام بخشی و اتحاد سمن ها استان با یکدیگر تاکید کرد و گفت:جزیره ای عمل نمودن، باعث کمرنگ نشان دادن بازتاب فعالیت ها خواهد شد.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 687563
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.