این بازیگر سینما و تئاتر ، کارگردان و مدرس فن بیان و بازیگری در آیین گشایش موسسه فرهنگی و هنری امید پیام ، شهر لاهیجان را به عنوان مرکز فعالیت های هنری و فرهنگی خود ذکر و اظهار امیدواری کرد که بتواند گام هایی در جهت اعتلای فرهنگی و هنری این شهرستان بردارد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ها دچار پرسش هایی در درون خود بودم و احساس می کردم آنچه هستم را دوست ندارم و به مرور زمان دریافتم فضایی شهری که در آن زندگی می کنم و با آلودگی های آن مشکل دارم ، یا باید در شرایط کنونی می ماندم و افسرده می شدم یا باید همان راه قبلی را ادامه می دادم که تنها راه را هجرت از تهران دیدم و به همین خاطر مکان ها و جاهای مختلفی را بررسی کردم و لاهیجان را مناسب ترین جا یافتم.
وی حضور در شهر لاهیجان را بازگشت به ریشه ها عنوان کرد و گفت: در آینده، بشر چاره ای ندارد که برای پیشرفت ، مهاجرت کند؛ لاهیجان شهری است که دوستش دارم، در آن ساکن شدم و از این پس شهر و پایتخت من لاهیجان است و تهران، شهرستانی است که گاهی باید به آن سر بزنم.
به گفته دهکردی، شهرستان لاهیجان در تئاتر حیات خوبی دارد و تهران نباید در حوزه های گویندگی و نمایش الگوی ما باشد زیرا افزون بر نیمی از کارهای فرهنگی تهران را هنرمندان شهرستانی می سازند و امیدوارم با ایجاد موسسه فرهنگی و هنری در این شهر، بتوانیم با همکاری مردم قدم هایی را برداریم و به افزایش سطح فرهنگی شهر کمک کنیم.
وی اضافه کرد: به شهری آمده ام که در آن جشنواره تئاتر خیایانی شهروند برگزار می شود تا کمی هم صدای تئاتر را بشنوم.
پیام دهکردی در به تصویر کشیدن آثار نادر ابراهیمی پژوهش هایی انجام داده که حاصل آن کتاب صوتی یک عاشقانه آرام و چهل نامه کوتاه به همسرم است. همچنین در مراسم گشایش موسسه فرهنگی و هنری امید پیام در لاهیجان از کتاب تصویری بار دیگر شهری که دوست می داشتم اثر نادر ابراهیمی رونمایی شد.
از افتخارات پیام دهکردی در عرصه هنری جایزه بهترین بازیگر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه فعال‌ترین بازیگر تئاتر در روز جهانی تئاتر (۲۰۰۴) ، نامزد بهترین بازیگر در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نامزد بهترین بازیگر در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی - سنتی در سال ۱۳۸۲و بهترین بازیگر مرد سال به انتخاب خانه تئاتر و کانون ملی منتقدان در سال ۱۳۸6 است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.