یونس رنجکش به مناسبت راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تشخیص به موقع ترفندهای استکبار جهانی برای اتحاد مسلمانان جهانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مسلمانان جهان یکصدا حقوق مردم مظلوم فلسطین را یادآور شوند که چگونه توسط رژیم نژاد پرست صهیونیسم نادیده گرفته شده و پایمال می شود.
وی تصریح کرد : روز جهانی قدس دارای اهمیت بسیاری است و از جنبه های مختلف بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد و این یک فرصت بی نظیر برای اتحاد امت اسلامی است .
رنجکش خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید در قالب امت واحده و زیر چتر وحدت از حقوق خود و سایر ملل مستضعف به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین دفاع کنند.
وی ادامه داد: روز قدس فرصت بی نظیری برای نشان دادن قدرت مسلمانان است و همه باید یکصدا حمایت خود از حقوق مسلمانان را فریاد بزنیم و با اتحاد و همبستگی چهره واقعی اسلام را به جهان نشان دهیم.
فرماندار آستارا یادآور شد: امروز به نام اسلام با تشکیل گروه های افراطی و داعش تلاش می کنند تا مسلمان هراسی و اسلام ستیزی را در دنیا رواج دهند تا این کارها سرپوشی باشد برای ندیدن و نشنیدن ظلم هایی که در فلسطین و سایر سرزمین های اشغالی توسط رژیم نژاد پرست صهیونیستی و استکبار جهانی انجام می شود.
رنجکش افزود: متاسفانه بسیاری از سران سرسپرده کشورهای عربی به ویژه عربستان با تن دادن به ذلت این سر سپردگی، خاک بر چشمان خود می ریزند و در همراه شدن با دشمنان مردم مسلمان جهان به هم دینان خود خیانت می کنند ، هر چند که ملت های این حاکمان چندان همراه آنان نیستند اما این سران سرسپرده باید به خود بیایند.
وی اظهار داشت: امروز مردم مومن ایران اسلامی یک بار دیگر با بهره گیری از آموزه های دینی و تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی و گوش به فرمان رهبری معظم نظام به آرمانخواهی و حمایت از مظلومان جهان برخاسته، تا صدای مظلومیت آنان در دفاع از حقوق از دست رفته فلسطینیان باشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم روزه دار آستارا نیز دوشادوش سایر مردم مومن ایران اسلامی برای احقاق حقوق از دست رفته مسلمانان جهان به ویژه فلسطینیان در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و این حقوق شهروندی پایمال شده را یاد آور می شوند تا شاید وجدان برخی مدعیان تکانی بخورد و به خود آیند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری اذربایجان قرار دارد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشار دهنده : بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.