علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد با اجرای طرح ملی بیمه سلامت همگانی در استان گیلان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند.
وی یادآور شد: از مجموع 253 هزار نفری که در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در گیلان تحت پوشش قرار گرفتند، در زمان حاضر 241 هزار نفر دارای دفترچه بیمه هستند و بقیه بنا به دلایلی از جمله فوت و عدم تمدید دفترچه ، تحت پوشش نیستند.
اکبری طرح پوشش بیمه سلامت همگانی را از طرح های مهم دولت تدبیر و امید عنوان و اظهار کرد: در اجرای این طرح، بیشتر اقشار ضعیف جامعه که پیش از آن تحت پوشش هیچگونه بیمه درمانی نبوده و برای درمان خود و خانواده با مشکلات مالی و نبود پوشش بیمه ای روبرو بودند، تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: برای بیمه شدگان این طرح در گیلان، تا پایان سال 95، 86 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی طرح تحول سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان و خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت نیز از نیمه اردیبهشت ماه سال 1393 با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به اجرا در آمد.
اکبری اضافه کرد: این طرح با هدف ارتقاء کیفی و کمی خدمات درمانی، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور اجرا شد.
وی بیان داشت: برنامه کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه ، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند، هفت برنامه اصلی در طرح تحول نظام سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح در گیلان تا پایان سال 95، یک هزار و 173 میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت استان هزینه شده است.
وی ارتقاء نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر دستاوردهای مهم و برجسته دولت تدبیر و امید در گیلان عنوان و تصریح کرد: نظام ارجاع برای بیمه شدگان روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است را شامل می شود.
وی بیان کرد: افراد در نظام ارجاع با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از خدمات تشخیصی و درمانی مانند ویزیت، دارو، آزمایش و پاراکلینیک در محل مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند شده و بدون نیاز به مراجعه به مراکز متعدد، از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده تمامی نیازهای بهداشتی و درمانی آنها مرتفع می شود.
وی با بیان این که ارائه خدمات سرپایی و بستری به بیماران خاص از دیگر اقدامات برجسته دولت در گیلان است، تصریح کرد: خدمات ویژه به این بیماران به صورت کاملا رایگان و با پرداخت 100 درصد هزینه های خدمات درمانی در بخش های دولتی توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می گیرد.
اکبری تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان را دو هزار و 737 نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ، 173 نفر هموفیلی، 736 بیمار تالاسمی، 963 نفر دیالیز و پیوند کلیه و 865 نفر ام اس را شامل می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت: کل هزینه های پرداختی درمان بیماران خاص به موسسات طرف قرارداد استان در سال 95، 33 میلیارد تومان است.
در زمان حاضر، یک میلیون و 512 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.