به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم روحانی فر روز چهارشنبه در همایش روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان گیلان در رشت افزود: نرخ ولادت در کشور 5 / 19 در هزار نفر جمعیت است.
وی نرخ فوت در استان گیلان را 2 / 6 در هزار نفر جمعیت عنوان و اظهار کرد: نرخ فوت در کشور 8 / 4 در هزار نفر جمعیت است.
وی همچنین با بیان این که نرخ ازدواج در گیلان 5 / 8 و طلاق 7 / 2 در هزار نفر جمعیت است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که نرخ ازدواج در کشور 9 و طلاق 3 / 2 در هزار نفر جمعیت است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان بیان داشت: بر اساس آمارهای ثبتی میانگین سن طلاق در استان برای مردان، 37 سال و برای زنان 33 سال است.
روحانی فر در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در سی ام اردیبهشت سال 93 با توجه به اهمیت مقوله جمعیت برای جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری اضافه کرد: سیاست های کلی جمعیت دارای 14 بند است که دستگاه های مسئول بایستی همکاری های لازم را برای تحقق آن داشته باشند.
مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان نیز در این همایش اذعان کرد: با توجه به آمارهای ارایه شده ، در رابطه با نرخ باروری، تولد، ازدواج و طلاق در این استان، آمار خوبی نداریم.
علی پورحسن افزود: برای افزایش رشد جمعیت و نرخ باروری به یک سری اقدامات حمایتی نیاز است که استانداری بایستی فرهنگ سازی و زیرساخت ها را فراهم کند.
وی اظهار داشت: برای دستیابی به آمار جمعیتی مطلوب به برنامه ریزی نیازمندیم که تحقق این مهم نیز همت دستگاه های اجرایی را می طلبد.
همایش روز ملی جمعیت روز چهارشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و با هدف بررسی مسایل جمعیتی استان از زوایای مختلف، تبیین راهبردهای کلان و سیاست های اجرایی برای جلوگیری از کاهش جمعیت، افزایش باروری با بهره گیری از نظرات صاحبنظران و تصمیم گیران حوزه های مختلف علمی و اجرایی برگزار شد.
30 اردیبهشت روز ملی جمعیت نام گرفته است.
استان گیلان دو میلیون و 530 هزار و 696 نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشارهنده: بابایی
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.