به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان،به مناسبت هفته صنایع دستی کارگاه ساز سازی با حضور مدیرکل،معاونین و مسئولان شهرستان لنگرود افتتاح شد.

رضا علیزاده در جریان این افتتاح این کارگاه سنتی با اشاره به اینکه در اذهان عموم مردم جامعه هنری تحت عنوان هنرساز سازی کمتر شناخته شده است،اظهار داشت:ساز سازی به عنوان بخش قابل توجهی از هنر موسیقی،چنان ارتباط تنگاتنگی با این هنر دارد که قطعا شاخه ای از آن به حساب می آید.

وی افتتاح کارگاه های تولید سازهای سنتی را در اشاعه موسیقی سنتی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت:کارگاه ساز سازی ستاری با اعتباری بالغ بر 700میلیون ریال تاسیس شده و زمینه اشتغال چند جوان علاقمند به موسیقی سنتی و تولیدات صنایع دستی را در شهرستان لنگرود فراهم نموده است. وی اذعان کرد:صنایع دستی و هنرهای سنتی نقش مهمی در شناخت اصالت و پیشینه فرهنگی هر سرزمین دارد.

علیزاده با بیان اینکه اشتغال به هنرهای سنتی موجبات رونق صنایع دستی در کشور را فراهم می آورد،بر لزوم حمایت از هنرمندان تاکید نمود. این مسئول به مسئله برندسازی و بکارگیری از عنصر ذوق و سلیقه در تولیدات سنتی اشاره نمود و افزود:باید تلاش شود تا صنایع دستی و تولیدات سنتی کاربردی به تمامی اقشار معرفی شود.

فرماندار لنگرود نیز در مراسم افتتاح این کارگاه وی با بیان اینکه این کارگاه تولیدی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای اشتغال جوانان و مهارت آموزس سنتی در شهرستان به وجود آورده است، افزود:باید تلاش شود تا روند اشتغالزایی به سمت و سوی اشتتغال پایدار و نشاغل مهارتی سوق یابد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با رشد و توسعه صنایع دستی گام های موثری در جهت ایجاد فرصت های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و ‏اشتغالزایی را بیابد و موجبات رشد و توسعه همه جانبه را به بار نشاند.

همچنین افتتاح کارگاه حصیر در این شهرستان از ویژه برنامه های امروز شهرستان لنگرود بود که برای افتتاح آن قریب به 650میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ 250 ریال از محل تسهیلات بانکی تامین گردید.اشتغالزایی برای 20نفر ماحصل افتتاح طرح مذکور است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.