میلاد پورسعادت مسئول این گروه زیست محیطی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انجمن های زیست محیطی می توانند با برنامه ریزی و هماهنگی با ارگان های مربوطه از جمله واحد خدمات شهرداری ها، دهیاری ها، اداره حفاظت محیط زیست و واحد بهداشت محیط آگاه سازی عمومی در حفظ محیط زیست را نهادینه کنند.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که حوزه محیط زیست را رنج می دهد، آلودگی چشم اندازهای زیبا و طبیعی بویژه مراکز توقف مسافران و مناطق گردشگری است.
این دوستدار طبیعت گفت: با توجه به نبود زیرساخت مناسب در این مناطق برای مدیریت پسماند و کمرنگ بودن فرهنگ زیست محیطی در برخی از افراد، شاهد انباشت زباله در این مناطق هستیم.
پورسعادت افزود: در این راستا اقدام های نمادین مانند پاکسازی معابر، میادین، ورودی شهرها و عرصه های مورد استفاده گردشگران و مسافران محلی می تواند در آگاه سازی مردم موثر باشد.
وی با بیان اینکه زباله چیزی نیست که به یک شهر و محله مربوط باشد، گفت: زباله کمتر، موجب طبیعت زیباتر، آرامش بهتر، هزینه کمتر و سلامتی بیشتر است و خوب تک تک افراد این امر را از خانواده خود آغاز کنند تا به عنوان یک سنت و رسم ماندگار در جامعه نهادینه و ثبت شود.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
2007/7293
خبرنگار: مهرعلی گواهی **انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.