به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت ، با اشاره به حملات تروریستی اخیر در تهران و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان افزود: این اتفاق، حادثه ای حساب شده از سوی دشمنان بود که به یاری خداوند نیروهای جان برکف سپاه پاسداران، عوامل انتظامی، امنیتی و دیگر مسئولان برای مقابله با آن، به طور قاطع و سریع وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام پنداشتند با این گونه حملات سبوعانه، می توانند کشور را از پا درآورند حال اینکه پیش از حادثه اخیر، برنامه های 90 گروه تروریستی توسط نیروهای انقلاب نقش برآب شده بود و در کنار آن، حمایت و اتحاد این ملت استوار، اجازه نخواهد داد کوچکترین خللی به آرمان های انقلاب اسلامی وارد شود.
امام جمعه رشت ادامه داد: دوصدایی در کشور معنا ندارد؛ همه طرفدار انقلاب اسلامی و امام راحل با هدایت و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم.
چهارشنبه گذشته در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر این اقدام ها ، جمعی شهید و تعدادی از هم وطنان نیز مجروح شدند. وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند، 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته اند. عناصر مذکور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال 1395، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد کشور شده و قصد اجرای عملیات های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند که پس از انهدام کامل شبکه و ضربه به نفرات اصلی این کیس ازجمله هلاکت ابوعایشه، از کشور متواری شده بودند.
مراسم تشییع پیکر شهدای این حملات تروریستی امروز ( جمعه ) در تهران برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، به ولادت امام حسن مجتبی (ع) و پاسداشت هفته اطعام و نیکوکاری اشاره و خاطرنشان کرد: زکات نعمت ، نیکوکاری به نیازمندان است؛ مبادا زندگی ماشینی مردم را از عواطف انسانی دور کند.
آیت الله قربانی همچنین بر لزوم حفظ حرمت ماه رمضان از سوی کسانیکه دارای عذرشرعی هستند و نمی توانند این فریضه را بجا آورند، تاکید و اضافه کرد: توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر می بایست از روی وظیفه و با حرمت انجام شود.
بیستم خردادماه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و آغاز هفته اطعام و نیکوکاری است.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.