فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: نباید با ناکار آمدی در برنامه‌ریزی برای بهره وری از طبیعت مردم را از بهره مندی جاذبه‌های طبیعی محروم کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش همزمان با هفته محیط‌زیست به همراه شهردار آستارا با حضور در منطقه تالاب استیل این شهر و ارزیابی چگونگی ساماندهی این محیط طبیعی اظهار داشت: در کنار حفظ بافت طبیعی محیط زیست و جاذبه‌هایی چون استیل باید راهکارهایی برای تولید ارزش افزوده اینگونه مناطق نیز ارائه داد.

وی اضافه کرد: تالاب استیل از جمله جاذبه های طبیعی گردشگری آستارا است که به دلیل عدم اجرای طرح های خدماتی مناسب در اطراف آن نتوانسته است در اقتصاد منطقه اثربخش باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت ضمن حفظ بافت طبیعی و صیانت از محیط زیست آن با ایجاد امکانات مناسب رفاهی و خدماتی در اطراف تالاب استیل از این ظرفیت در  راستای شکوفایی اقتصاد گردشگری منطقه بهره مند شویم.

وی افزود: در این زمینه شهرداری آستارا طرحی را به فرمانداری ارائه و در کمیته گردشگری شهرستان به تصویب رسیده است که در صورت همکاری سایر ادارات مرتبط درآینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

رنجکش توجه به اقتصاد محیط زیست را از ضرورت های توسعه در گیلان بویژه شهرستان مرزی بندر آستاراعنوان کرد و افزود: باید با برنامه ریزی تلاش شود تا از ظرفیت های طبیعی و محیط زیست موجود بهره وری درست انجام گیرد و این در تمام دنیا اجرایی شده است.

فرماندار آستارا افزود: محور توسعه این شهرستان بر مبنای خدمات تجاری و گردشگری است و تامین زیر ساخت ها برای این امر بسیار ضروری است که باید با همکاری  بخش خصوصی و نهاد های خدماتی عمومی همچون  شهرداری ها و دهیاری ها این فرصت ها ایجاد شود.

وی خواستار تغییر برخی رویکردها در ایجاد محدودیت برای توسعه فضاهای گردشگری طبیعی و ترسیم چشم اندازهای بهتر برای رفع مشکلات شهرستان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.