به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در این جلسه اظهار کرد : تحویل پروژه‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت های قانونی ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت حائز اهمیت است.
وی هدف از واگذاری طرح ها را علاوه بر جبران کمبود منابع بودجه ای برای تکمیل پروژه‌های عمرانی سالیان گذشته، اهمیت دادن به بخش خصوصی برای اجرا، نگهداری و تعمیر پروژه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به شناسایی 54 پروژه تملک دارایی های سرمایه ای، جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره برداری جهت واگذاری به بخش غیر دولتی خاطرنشان کرد : انتظار ما شناسایی و تعریف حداقل 200 پروژه‌ در سال 96 توسط دستگاه‌های اجرایی برای این امر است.
وی تاکید کرد : شفاف سازی واگذاری ها جزء وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است و در کنار آن دستگاه‌های نظارتی نیز به وظایف ذاتی خود عمل خواهند کرد.
استاندار گیلان به افتتاح هفت هتل طی هفته‌های اخیر در شهرستان آستارا اشاره و خاطر نشان کرد : این اقدام نشانگر این است که بخش خصوصی می‌تواند به نحو شایسته در پیشرفت بخش گردشگری اقدام کند.
نجفی در ادامه گفت : با وجود مراکز دانشگاهی و آموزشی بسیار در کشور باید آموزش بخش‌های هتلداری و گردشگری به سمت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی هدایت شود.
استاندار گیلان همچنین در این جلسه بر لزوم واگذاری عرصه های منابع طبیعی برای کاشت درخت تأکید و تصریح کرد :اگر امکانات لازم درخصوص کاشت درخت برای کارخانجات سلولزی فراهم شود قطعاً روند احداث کارخانجات بزرگ MDF و HDF ادامه پیدا خواهد کرد.
وی همچنین با تبریک هفته‌‌ محیط زیست به فعالان این عرصه گفت : آب، هوا، جنگل و مراتع برای بهره‌مندی سالم انسان‌ها از این مواهب طبیعی است که متأسفانه برخی به صورت صحیح با آنان برخورد نمی‌کنند.
نجفی خاطر نشان کرد : باید تمام تلاش ما بر حفظ محیط زیست و رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه ها باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث زمین ورزشی توسط بخش خصوصی در روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید خاطر نشان کرد : پروژه‌هایی از این قبیل در فصول مختلف سال علاوه بر درآمدزایی و اشتغال برای اوقات فراغت جوانان نیز بسیار مهم است.
استان گیلان با حدود0.9 درصد مساحت کل ایران، 92.1 درصد چای، 37.6درصد برنج، 76.2 درصد فندق، 85.1درصد ابریشم، 60 درصد بادام زمینی، 21.4 درصد زیتون، 2.7درصد مرکبات، 13.4درصد گوشت ماهی خاویاری، 4 درصد گوشت مرغ،5.1 درصد گوشت قرمز،22.4درصد آبزیان پرورشی و 15 درصد خاویار کشور را تولید می نماید.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.