شهرام مومنی گفت: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی در ۷۲ ساعت گذشته توانستند اقدامات لازم برای امداد رسانی و اطفای آتش در ۷۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان انجام دهند.

به گزارش ایلنا از رشت،آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی در ۷۲ ساعت گذشته اقدامات لازم را نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۷۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۷۲ ساعت گذشته پاسخگوی ۱۶۴۴ تماس شهروندان بوده که از این تعداد ۷۱ عملیات اطفای آتش، پیشگیری از بروز حوادث و ارائه خدمات ایمنی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات  با ۱۱۲ مرتبه خروج خودروهای اطفایی و نجات جهت پوشش ۵ مورد حریق منزل مسکونی، ۳ مورد حریق تجاری، یک مورد حریق خودرو، ۳۴ مورد حریق علفزار و ضایعات، ۱۲ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در منزل مسکونی و آسانسور، ۴ مورد گیر‌کردن حلقه انگشتری ، ۶ مورد رها‌سازی حیوانات محبوس شده ، ۲ مورد بازدید ایمنی، یک مورد استقرار خودرویی، یک مورد سقوط خودرو، یک مورد ریزش آوار و یک مورد خدمات ایمنی بوده است.

شهرام مومنی در پایان افزود: آتش زدن علفزارها و کاه و کلش بواسطه بی‌توجهی برخی شهروندان جهت پاکسازی محل، در بسیاری از موارد با سرایت به اماکن و منازل مسکونی همجوار خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد‌گذاشت.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و پیشگیری از بروز آلودگی و همچنین سرایت آتش به منازل مسکونی نسبت به هرس کردن به موقع علفزارها در نزدیکی منازل مسکونی بخصوص دیوارهای عایق شده اقدام کرده و به شدت از آتش زدن علفزارها، کاه و کلش جلوگیری کنند تا شاهد خسارات ناشی از این گونه آتش سوزی‌ها نباشیم./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.