حسین ابراهیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن هنرهای نمایشی گیلان با حمایت این اداره‌کل ، به‌منظور شناسایی آثار برتر تولید شده در استان و معرفی نمایندگان شایسته برای حضور در سی‌ و ‌ششمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سی‌امین جشنواره‌ استانی تئاتر را برگزار می‌کند.
جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود؛ این جشنواره اغلب رقابتی است و دارای بخش‌های گوناگونی همچون بخش نمایش صحنه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش نمایش‌های رادیویی و بخش نمایش خیابانی است.
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: در راستای برگزاری سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در شهریورماه سال جاری ، فراخوان حضور در این جشنواره صادر شده است.
وی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ کهن اسلامی - ایرانی، موضوعات اجتماعی معاصر، حجاب و عفاف را از موضوعات جشنواره یاد شده ذکر کرد.
ابراهیمیان تاکید کرد: گروه های نمایش گیلان که از مهرماه سال گذشته تا پانزدهم مردادماه امسال در این استان اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند در سی‌امین جشنواره تئاتر شرکت کنند.
وی با بیان این‌که امسال فیلم نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره، بازبینی خواهد شد، افزود: متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است با تکمیل فرم ارائه شده فراخوان، آمادگی خود را برای حضور در جشنواره و مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره اعلام دارند.
به گفته ابراهیمیان، علاقمندان برای مشاهده فراخوان سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان می‌توانند به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس http://gilan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان، ١٥ تا ١٧ شهریور ماه امسال در استان برگزار می شود.
خبرنگار:مرضیه ضامن **انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.