به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، از جمعه هفته گذشته تاکنون گردشگران زیادی از شهرستان های مختلف کشور وارد آستارا شده و از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری این شهرستان بهره مند شده اند.
مبادی ورودی آستارا از دو نقطه شمال و جنوب این روزها، لحظات شلوغ و پرترافیکی را تجربه می کند و خیابان های داخل شهر نیز در روزهای اخیر با ترافیک نیمه سنگین مواجه شده است.
دو واحد کمپ اقامتی شهرداری آستارا با مجموع ظرفیت 400 خانوار، در ورودی شهر به منظور اقامت و 18 کیلومتر نوار ساحل آستارا با سه طرح سالمسازی و بازار ساحلی معروف این شهرستان به عنوان مکان های گردشگری، بیشتر از دیگر نقاط مورد توجه مسافران قرار گرفته است.
تعداد زیادی از مسافرانی که از استان های شمال غرب کشور وارد آستارا شده و قصد سفر به استان هایی نظیر مازندران و گلستان را دارند، لحظات یا روزهایی را به بازدید از نقاط گردشگری آستارا اختصاص می دهند.
همچنین مسافرانی که از مسیر استان گیلان قصد دیدار از مناطق شمال غرب کشور به خصوص استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را دارند، سری به بازار ساحلی شهرستان آستارا می زنند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: پیش از آغاز تعطیلات نیمه خرداد جلسه شورای ترافیک و خدمات سفر آستارا برگزار و تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران فراهم شد.
وحید پورحضرت با اشاره به اینکه در آن جلسه به آماده باش مسئولان دستگاه های مرتبط تاکید شد، افزود: حضور گردشگران از روز جمعه در شهرستان آستارا آغاز شده و تا عصر امروز (دوشنبه) ادامه خواهد داشت و از مسافران انتظار داریم زمان بازگشت از سفر را مدیریت کنند تا در ساعات پایانی روز، شاهد بار ترافیکی سنگین در مبادی خروجی شهر نباشیم.
وی منطقه نمونه گردشگری حیران، سواحل صدف، لوندویل، سفیر امید و بازار ساحلی را مقصد مسافران پرشمار آستارا در چند روز اخیر اعلام کرد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان با جاذبه های متعدد گردشگری و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و 26 واحد پذیرایی بین راهی، آماده استقبال از مسافران تابستانی است و با میزبانی خیل عظیمی از گردشگران در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.