به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به ایرنا، عارف شادکام گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی تالش این اراضی را با دستور قضایی در منطقه ییلاقی برزبیل، آزاد و سازه های غیر مجاز را تخریب کردند و متخلفان شناسایی و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
وی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان تالش با وسعتی بالغ بر 32 هزار هکتار در شمال تالش متشکل از ساحل، اراضی جلگه ای و کوهستانی زیستگاه انواع قرقاول و عقاب تالابی و پستاندارانی مانند گربه جنگلی و گراز است.
شادکام اضافه کرد: روستای برزبیل از روستاهای ییلاقی منطقه حفاظت شده لیسار است و برای رفع تصرف از اراضی آن 17 فقره پرونده به مرجع قضایی ارسال و هفت فقره رای رفع تصرف در دادگاه بدوی صادر شده و در دادگاه تجدید نظر در حال پیگیری است.
شهرستان تالش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هم زمان با شروع فصل زادآوری ماهیان، مصب رودخانه های حوزه غرب استان در شهرستان آستارا پاکسازی شد.
وی ادامه داد: در این ماموریت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان، مرزبانی و نیروی انتظامی آستارا مناطق تحت مدیریت را مورد پایش قرار داده و شرایط را برای رها سازی ماهیان استخوانی جهت بازسازی ذخایر دریای خزر مهیا کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دارای 18 کیلومتر نوار ساحلی و پنج رشته رودخانه است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.