به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان روز شنبه در این مراسم با اشاره به بسیاری از ویژگی های مشترک امام راحل و آیت الله احسانبخش گفت: در این روزها ایام سالگرد آیت الله احسانبخش و امام (ره) و علمایی همچون آیت الله محمدی گیلانی را داریم.
حجت الاسلام جمال یاری افزود: این مراسم ها یادآور خدمات شایسته و زحمات انسان های خستگی ناپذیری است که در طول زندگی برای جامعه و در خدمت مردم و اسلام بوده اند.
وی با بیان اینکه انسان ها در برابر رسالت پیامبران دارای دو نوع تفکر پذیرش و عدم پذیرش هستند، اظهار کرد: امروز هم در برابر اسلام ناب و واقعی همین تفکر وجود دارد؛ ما مسلمان کم نداریم و کشورهای اسلامی کم نیستند اما حاکمان کدامیک از این کشورها مردم را به دین پیامبر اکرم (ص) دعوت می کنند؟
حجت الاسلام یاری گفت: هنر امام (ره) برای ملت بزرگ ایران هنر فکر کردن، آزاد اندیش بودن و در مقابل دشمنان سر تعظیم فرود نیاوردن بود و شاگردانی همچون شهید آیت الله بهشتی، آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری را تربیت کرد.
حجت الاسلام یاری با اشاره به اینکه آیت الله احسانبخش از علمای گیلان است که دارای ویژگی های برجسته ای بوده، افزود: در عرصه نبرد و تبلیغ، یک سخنران زبردست بود که در کنار دیگر علما نقش مهمی را در مبارزه با تفکر التقاطی ایفا کرد.
آیت الله صادق احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در استان گیلان ، در فروردین ماه سال 1361 در مسجد کاسه فروشان رشت مورد حمله تروریستی قرار گرفت و پس از سال ها تحمل جراحت ناشی از این اقدام، چهاردهم خردادماه سال 1380 دعوت حق را لبیک گفت.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.