به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا در مصلی این شهرستان افزود: استفاده از ظرفیت های گردشگری از اولویت های اصلی دولت و مجلس است و بهسازی راه آبشار لاتون تا پایان سال جاری در سه مرحله اجرا خواهد شد.
وی نبود سامانه دفع فاضلاب شهری را از مشکلات آستارا عنوان کرد و گفت: طرح فاضلاب شهری آستارا جزو اولویت هاست و با همکاری سازمان برنامه و بودجه ، سه هزار میلیارد ریال اسناد خزانه برای تامین مالی آن منظور شده است.
داداشی افزود: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی مشکل سامانه دفع فاضلاب این شهر برطرف شود و از مشکل زیست محیطی نجات یابد.
داداشی اظهار کرد: 11 سد لاستیکی در برنامه پنجم توسعه برای استان گیلان منظور شده که 2 سد سهم آستارا بود ولی تحقق نیافت و با پیگیری انجام شده، در برنامه ششم توسعه یک سد لاستیکی برای تامین آب کشاورزی و شرب این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی با انتقاد از وضعیت مسکن مهر آستارا تصریح کرد: مطابق قولی که معاون وزارت مسکن و شهرسازی داده است این طرح تا 6 ماه آینده تکمیل خواهد شد ولی تخلفات مالی عدیده ای در این طرح از سوی برخی افراد صورت گرفته که مسئولان قضایی باید رسیدگی کنند.
داداشی با تقدیر از نگاه دولت به توسعه و آبادانی روستاهای آستارا ادامه داد: در سال گذشته 15 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال آسفالت و 13 کیلومتر راه اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال روکش آسفالت شد.
وی با اشاره به اهمیت طرح راه آهن آستارا - آستارا گفت: 400 میلیارد ریال برای تملک اراضی محدوده این طرح اختصاص یافت که اجرای آن با سرعت ادامه خواهد یافت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.