حجت الاسلام ابراهیم حاتمی عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای برگزاری دوره های روخوانی، حفظ و ترجمه، محافل انس با قرآن، حمایت از خانه های قرآنی و اجرای طرح با قرآن در ماه رمضان هزینه می شود.
وی اضافه کرد: آیین های معنوی جمع خوانی قرآن علاوه بر مساجد روستاهای شیعه نشین آستارا، در مساجد اهل سنت روستاهای عنبران، عباس آباد و چلوند این شهرستان برگزار می شود.
وی برگزاری نشست ها و مسابقات قرآنی، دیدار با خانواده های قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولی ها و سفره های کریمانه افطار را از برنامه های ماه مبارک رمضان ذکر و بیان کرد: ترویج معارف دینی، جذب مردم به مساجد، نماز، قرآن و آگاه سازی جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن از هدف های برنامه ‌های اداره تبلیغات اسلامی است.
حاتمی گفت: باید در محافل قرآنی آیات کاربردی متناسب با شرایط روز برای مردم تبیین و تفسیر شود تا جامعه راه درست را با آموزه های قرآنی بشناسد.

***
رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: تجهیزات هیات نجات غریق این شهرستان با توجه به وجود 28 نقطه خطر آفرین در سواحل دریا جوابگوی گردشگران تابستانی نیست.
حسین انزابی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در آستارا افزود: 50 ناجی غریق در نقاط خطر آفرین و 30 ناجی غریق در طرح های سالمسازی دریا در آستارا با وجود کمبود امکانات، آماده خدمات رسانی هستند.
وی اظهار کرد: در 18 کیلومتر از نوار ساحلی 2 دستگاه جت اسکی و یک دستگاه قایق موتوری کافی نیست و در نوار ساحلی برای ناجیان غریق دکل هایی در داخل آب به منظور نظارت بر شناگاه ها تعبیه نشده است و این امر خطر غرق شدن گردشگران را افزایش می دهد.

***
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: آلایندگی های ناشی از استقرار کامیون های حمل بار در محدوده تالاب استیل آستارا زنگ خطر زیست محیطی برای آن است.
محمد رضا روشنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: به علت نزدیکی پایانه بار به تالاب استیل، شاهد استقرار کامیون ها در محدوده این تالاب هستیم و رانندگان بدون در نظر داشتن مسائل زیست محیطی به پارک و تعمیر خودرو و تعویض روغن اقدام می کنند.
وی نصب تابلوهای پارک ممنوع و جریمه رانندگان متخلف این خودروها را خواستار شد و اضافه کرد: در برخی مواقع نیز شاهد ترانشیپ(انتقال کالا از یک وسیله حمل به یک وسیله دیگر) در اطراف تالاب هستیم و پسماندهای آن، معضل زیست محیطی دیگری را ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تخلیه پسماند کارگاه های سورتینگ (بسته بندی محصولات کشاورزی) در حاشیه تالاب استیل از تهدیدهای زیست محیطی است و باید مسئولان این کارگاه ها پسماندها را به محل دفن زباله انتقال دهند.
روشنی ادامه داد: بارها با همکاری گروه های مردم نهاد به پاکسازی حاشیه تالاب استیل آستارا اقدام شده است ولی پاکیزه نگه داشتن آن نیازمند همکاری همگانی است.
تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

***
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: بر اساس اعلام پلیس راه این شهرستان در سال جاری 50 درصد تصادفات با موتور سیکلت رخ داده و کاهش آن نیازمند اصلاح شیوه و فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید پورحضرت روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بسیاری از راکبان موتور سیکلت ها در آستارا فاقد کلاه ایمنی هستند و این امر خطر تصادفات منجر به فوت را افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: تبلیغات محیطی در روستاها با همکاری دهیاران به عنوان همیاران پلیس با موضوع رعایت نکات ایمنی و برگزاری همایش فرهنگ ترافیک با اهدای کلاه ایمنی به راکبان قانونمند در روزهای آینده با مشارکت دستگاه های متولی اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه چهار بانده کردن محور آستارا-آقچای از خواسته های مهم رانندگان این محور است، اظهار کرد: تحقق این پروژه و تامین روشنایی مسیر باعث کاهش تصادفات جاده ای خواهد شد.
وی افزود: حضور پلیس راه در مبادی ورودی آستارا در تابستان، جابجایی ایستگاه تردد مسافربرهای برون شهری از رو بروی فرمانداری، تامین روشنایی جاده کمربندی آستارا-اردبیل، ساماندهی دستفروشان در نقاط پرترافیک، بهسازی نقاط حادثه خیز محور آستارا-آقچای باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده انتظامی آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بلوار سفیر امید آستارا در کاهش ترافیک شهر بسیار اثر بخش است، تصریح کرد: در آستانه فصل تابستان شاهد افزایش حرکات نمایشی موتور سواران هستیم و در این راستا طرح مقابله با هنجارشکنان توسط نیروی انتظامی آغاز شده است.
سروان جمشید کونشی جانشین فرمانده پلیس ‌راه آستارا نیز با اشاره به اینکه امسال تصادفات منجر به فوت 33 درصد و تصادفات منجر به جرح 16 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این شهرستان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری در تصادفات جاده ای حوزه استحفاظی آستارا 2 نفر فوت و 11 نفر مجروح شده اند.
وی ادامه داد: حدود 50 درصد تصادفات به وسیله موتور سیکلت بوده است و باید خانواده ها و مدارس، رعایت نکات ایمنی را به نوجوانان و جوانان گوشزد کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.
خبرنگار: هدایتی *** انتشار: نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.