به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در اولین جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری، به نقش تأثیرگذار کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ی استان در تحقق اهداف از پیش تعیین شده اشاره کرد و افزود: جلسه‌ اصلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان، عصاره‌ای از کارگروه‌های تشکیل شده به صورت تخصصی است که برای کاربردی و اجرایی کردن آن تصمیمات در این جلسه بحث و بررسی می‌شود.
نجفی به تشکیل جلسات ماهانه‌ شورای برنامه‌ریزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار ما بر این است حداقل 2 جلسه در طول ماه توسط کارگروه‌های تخصصی برگزار و با اقدامات کارشناسی دقیقی که انجام می گیرد، موانع و مشکلات پیش‌رو به جلسات شورای استانی ارجاع شود.
استاندار گیلان به ایجاد سامانه‌ یکپارچه مدیریت املاک کشور به صورت پایلوت در گیلان، البرز و کرمان اشاره و اظهار کرد: ایجاد چنین سامانه‌ای علاوه بر رعایت حقوق شهروندی ، نسبت به جلوگیری از فساد اداری، کاهش مراجعات مردم به ادارات و پاسخگویی دقیق و خدمت بیشتر به آنان از موارد درنظر گرفته شده در این سامانه محسوب می شود که بسیار مهم و پسندیده است.
وی به احیاء منطقه ویژه اقتصادی آستارا پس از 18 سال توسط دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از این اقدام، سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پویایی این منطقه بسیار کمرنگ عمل کرد که انتظار ما بر این است این موضوع و همچنین مناطق ویژه‌ دیگر همچون چمخاله با جدیت هرچه تمام تر پیگیری و سازمان بنادر و دریانوردی کشور با دید وسیع تر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کند.
استاندار گیلان به طرح موضوع بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌های خصوصی در پروژه‌های مختلف استان در نشست استانداران با معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت : متأسفانه بانک‌های خصوصی در سال های گذشته با انباشت منابع، سرمایه گذاری مناسب در داخل استان ندارند و این منابع را در جاهای دیگر خرج می کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بانک‌های خصوصی فقط حدود یک درصد برای گیلان اثربخشی داشتند، افزود : با تکلیفی که انجام می‌گیرد در سال جاری باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی بیش از پیش بهره‌مند شویم.
نجفی با اشاره به بهره‌مندی خوب مددجویان کمیته‌ امداد و بهزیستی از ظرفیت تسهیلات بانک‌های استان اظهار داشت : در سال گذشته مددجویان کمیته امداد بیش از 100 درصد از منابع تعیین شده تسهیلات دریافت کردند.
استاندار گیلان بر لزوم توجه بیشتر به کارگروه بانوان و خانواده‌ شورای برنامه‌ریزی تأکید و تصریح کرد: برغم اقدامات مثبت صورت گرفته در این حوزه باید در استفاده از ظرفیت عظیم بانوان گیلانی و حضور گسترده آنان در بخش‌های مختلف اقدام شود.
وی در ادامه سخنانش به پیگیری‌های صورت گرفته در بخش برق استان پس از وقوع برف سنگین سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : تاکنون بیش از 190 میلیارد ریال از اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان توانیر به استان پرداخت شده و از ابتدای اسفند تاکنون بیش از 260 کیلومتر از شبکه های فرسوده برق نوسازی شده است.
نجفی همچنین بر ضرورت رعایت قانون، پاکدستی و صرفه جویی در استفاده از منابع محدود کشور تأکید و تصریح کرد : تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
در این جلسه همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، رئیس کل دادگستری استان و شمار دیگری از مدیران استانی مطالبی بیان کردند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.