به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت به خبرگزاری ایرنا، مسعود کاظمی افزود: سرای محلات نقش موثری در فرهنگ سازی و مشارکت دادن شهروندان در تصمیم گیری ها و ارتقای جایگاه فرهنگی جامعه دارد.
وی با بیان این که سرای محلات یک ایده نو و موثر در راستای تحقق اهداف فرهنگی است، اظهار کرد: جلب مشارکت های مردمی به منظور بهبود روش زندگی در محلات مختلف شهر از اهداف ایجاد سرای محلات در رشت است.
وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه ها در سرای محلات خاطر نشان کرد: انجام کلاس های رایگان آموزشی در زمینه حقوق شهروندی از جمله اقداماتی است که در دستور کار سرای محلات رشت قرار دارد.
کاظمی با بیان این که نخستین سرای محله در رشت در محله خمیران چهل تن راه اندازی شد، تصریح کرد: البته تا رسیدن به هدف نهایی ایجاد سرای محلات در رشت فاصله بسیاری وجود دارد اما امیدواریم با کیفیت بخشیدن به آنها هرچه سریعتر اهداف در نظر گرفته شده محقق شود و تنها به فکر کمیت آنها نباشیم.
وی با تاکید بر این که از ظرفیت سرای محلات می توان در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ بومی محلی و برنامه های مذهبی بهره مند شد، اظهار کرد: معرفی و ترویج آداب و سنن بومی محلی و پرداختن به مباحث مذهبی و اجتماعی از دیگر اهداف است که برای سرای محلات در نظر گرفته شده است.
در زمان حاضر در محله هایی از جمله خمیران چهل تن، جماران، پیرکلاچای، مسکن مهر و ... سرای محلات راه اندازی شده است.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه شهرداری است، این کلانشهر حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط این تعداد، در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.