حمید کامران زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا میزان محکومیت این زندانیان را در مجموع حدود 43 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: 580 نفر از این افراد بدلیل محکومیت های مالی، 164 نفر مهریه، 41 نفر بدهکار نفقه و 30 نفر تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و قتل های غیرعمد در زندان هستند.
وی با بیان اینکه 280 میلیارد تومان از مبلغ محکومیت این زندانیان توسط شاکیان گذشت رضایتمندانه شده، اظهار کرد: شاکیان در مجموع از 70 درصد حق مسلم شان در مورد این زندانیان، گذشت کرده اند.
مدیرعامل ستاد دیه گیلان با اشاره به اقداماتی که برای آزادی زندانیان انجام می شود، گفت: با هماهنگی انجام شده با رئیسان زندان ها ، بعد از ورود هر زندانی جرائم غیرعمد به زندان ظرف 24 ساعت، پرونده ای برای کمک به آزادی آنان تشکیل می شود.
کامران زاده افزود: سال گذشته 770 نفر زندانی جرائم غیرعمد وارد زندان های استان شدند که با همراهی و هماهنگی مردم نیکوکار، مجلس و دولت توانستیم 800 نفر را آزاد کنیم؛ حدود 30 نفر از قبل هم که نتوانسته بودند آزاد شوند، آزاد شدند.
وی میزان محکومیت این زندانیان را 42 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: 18 میلیارد و 600 میلیون تومان معادل 44 درصد از مبلغ یادشده توسط شاکیان گذشت رضایتمندانه و مابقی با حمایت های ستاد دیه، کمک های خیرین، تسهیلات بلاعوض ستاد دیه، صندوق تامین خسارت های بدنی کشور و کمک خانواده ها تامین شده است.
کامران زاده گفت: در سال 95 نیز از 9 هزار زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده کشور ، 9 دهم درصد معادل هشت هزار نفر مربوط به گیلان بودند.
وی تصریح کرد: سال گذشته مردم گیلان اعم از کمک های طی سال و جشن های گلریزان 600 میلیون تومان کمک کردند که از گلریزان گذشته تا گلریزان امروز، 278 نفراز زندانیان جرائم غیرعمد استان تنها با کمک های مردمی آزاد شده اند.
وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن های گلریزان برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی این زندانیان برگزار می شود.
به گفته کامران زاده، جشن های گلریزان امسال از امروز (10 خردادماه) شروع شده و تا بیست و نهم خردادماه جاری ادامه دارد.
**هفت هزار و 665 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد گیلان طی هشت سال گذشته آزاد شدند
مدیرعامل ستاد دیه گیلان همچنین به آمار تعداد زندانیان جرائم غیرعمد آزادشده در استان اشاره و بیان کرد: طی هشت سال گذشته، هفت هزار و 665 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان با حمایت های این ستاد آزاد شدند.
کامران زاده گفت: این محکومان که در مجموع 400 میلیارد تومان محکومیت داشتند، توانستند با حمایت های ستاد دیه و گذشت رضایتمندانه شاکیان، کمک های خیران و مردم نوع دوست، خانواده های زندانیان، تسهیلات بلاعوض ستاد دیه و صندوق تامین خسارت های بدنی کشور آزادی خود را بدست آورند.
وی با بیان اینکه 280 میلیارد تومان از مبلغ محکومیت این زندانیان توسط شاکیان گذشت رضایتمندانه شده، اظهار کرد: شاکیان در مجموع از 70 درصد حق مسلم شان گذشت کردند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.