به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: خانه های هلال به منظور ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارایه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی افتتاح شده است.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی، جذب ، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهرها و روستاها بمنظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از جمله دیگر اهداف راه اندازی خانه های هلال است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: از این پس خانه های هلال جایگزین خانه های داوطلب، کانون جوانان و محلی برای فراگیر کردن آموزش و فعالیتهای امدادی است که باید همه حوزه ها با تعامل و تلاش بیشتر در جهت تحقق اهداف هلال احمر از این مکان بعنوان هلال احمری کوچک استفاده کنند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد خوب حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان در سال های اخیر بیان داشت: این عملکرد خوب نشان دهنده تعامل و تلاش کارکنان این حوزه است که امیدواریم با همدلی و نشاط بیشتر در جهت ایجاد زمینه جذب علاقه مندان و ساماندهی آنان این فعالیت ها با داشتن جوانانی آموزش دیده به سطح عالی برسد.
ولی پور با بیان اهمیت جذب جوانان در سطوح مختلف تصریح کرد: ارتباط بین دبیران کانونهای دانشجویی و مسئول خانه های داوطلب با زیر مجموعه هایشان باید تعریف شده و مشخص باشد که این مهم نیاز به یک برنامه ریزی مدون و ارتباط بیشتر کارکنان ستادی با شعب دارد تا هنگام فراخوان اعضای جوان در مناسبت ها و دوره های آموزشی یا حوادث بتوانیم با حضور موثر آنان در پیشبرد اهداف بهینه گام برداریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خواستار توجه بیشتر به کانونها و به کار گیری دبیران کانونها به عنوان مشاوران جوان در شعب شد و ادامه داد: با استفاده از ایده های و طرح های اعضای جوان می توان سریع تر به نقطه مطلوب رسید که این امر مستلزم پاسخگویی و همکاری بیش از پیش حوزه های مختلف جمعیت هلال احمر است.
در این جلسه امید عظیمیان به عنوان سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان معرفی شد و از زحمات محمدعلی خیری معاون قبلی قدردانی به عمل آمد.
جمعیت هلال احمر استان دارای چهار هزار و 443 داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.