به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به فعالیت ۸۰ انجمن دوستی ایران با دیگر کشورهای جهان اذعان داشت: به منظور بهره گیری حداکثری از توانمندی دستگاهها و حمایت موثر انجمن دوستی ایران و ایتالیا در مدیریت شهری از طریق همفکری و همکاری مشترک این تفاهم نامه مابین شهرداری و انجمن دوستی ایران و ایتالیا منعقد می گردد.

شهردار رشت همکاری در زمینه های فرهنگی, هنری ِعلمی, اقتصادی و ورزشی را از اهم موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد و اذعان داشت: دعوت از مسئولین فرهنگی, گردشگری, و شهری ایتالیا جهت بازدید از شهر رشت, انجام امور تبلیغات و اطلاع رسانی و بازتاب رسانه ای, همکاری در برگزاری هفته فرهنگی ایتالیا در رشت, برگزاری مراسم سیمینارها, کنگره ها, کنفرانس هاو نمایشگاههای فرهنگی , هنری علمی ورزشی اقتصادی تخصصی در امور ایران و ایتالیا و.... از مهم تعهدات شهرداری رشت در این تفاهم نامه است.

فاطمه قدیمی حرفه نیز در این نشست انجمن دوستی ایران و ایتالیا را یکی از فعال ترین انجمن های دویتی ایران با کشورهای خارجی دانست و گفت: این انجمن در راستای معرفی شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک ایران در یونسکو می تواند گام های خوبی بردارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت اذعان داست: از اواخر سال ۹۴ تاکنون تفاهم نامه همکاری های متعددی از سوی انجمن های مردم نهاد با شهرداری رشت منعقد شده که بعضی از این تفاهم نامه ها اجرایی شده است.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و ایتالیا با تاکید بر جایگاه شایسته ایتالیا در ایران اظهار داشت: ایتالیا یکی از کشورهایی است که به لحاظ ارتباط نزدیک با ایران از سوابق خوبی در ایران برخوردار است. حسین حسینی علیایی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری برنامه های فرهنگی و سیمنیارهای گوناگون در ایران و ایتالیا می توان به شناسایی همتایان فرهیخته و دانشمند این دو کشور گام برداشت در مراسمی شایسته به تقدیر و بزرگداشت آنان پرداخت. وی با تاکید بر ضرورت توسعه اقتصاد کشور اذعان داشت: با توجه به رکود و ورشکستگی چند کارخانه نساجی در ایران کشور ایتالیا این آمادگی را دارد تا در ماه جولای ضمن برگزاری مراسمی در ایتالیا آخرین تکنولوژی شرکت نساجی Next ایتالیا را به اشتراک بگذارد.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و ایتالیا در اختیار قرار دادن اطلاعات در حد امکان انجمن در زمینه های فرهنگی, هنری ورزشی و اقتصادی موردنیاز درخصوص ایتالیا, هماهنگی در خصوص حضور اعضای سفارت ایتالیا و سرمایه گذاران جهت بازدید از پتانسیل های شهری و گردشگری و معماری شهرداری رشت , درج نام شهرداری رشت در نمایشگاههایی که شهرداری رشت بصورتی در آن سهیم باشد و .... را از مهم ترین تعهدات انجمن در این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی با اشاره به موضوع خواهر خواندگی کشورهای ایران و ایتالیا تصریح کرد: در سیمنیارهای و مراسم های قابل برگزاری در شهر رشت می توان از سفیران ایتالیا دعوت کرد. علیایی با تاکید به برنامه ریزی در راستای هنر اقوام ایرانی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های مدون می توان اقدام به برگزاری کنسرت فولکور جهت شناساندن فرهنگ بومی و فولکور گیلان به ایتالیا گام های خوبی برداشت و همچنین میتوان به ایرانیان مقیم ایتالیا پیشنهاد داد تا با پوشیدن لباس های سنتی در زمینه شناساندن فرهنگ بومی و محلی خود در کشور ایتالیا اقدام نمایند.

گفتنی است این تفاهم در ۸ ماده و سه نسخه تهیه شده و به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 661028
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.