جمشید مهدوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طرح ضیافت الهی و برپایی خیمه های معرفت در آستان مقدس امامزادگان برای استفاده حداکثری از فضایل ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
وی افزود: در خیمه های معرفت خدمات فرهنگی و اجتماعی به زائران ارائه و گفتمان دینی برگزار می‌شود و به سوالات وقف و مسائل دینی با حضور 2 مبلغ پاسخ داده می شود.
وی بیان کرد: در خیمه ها غرفه های مخصوص کودکان برپا شده تا با مسائل دینی آشنا شوند.
مهدوی از آغاز طرح 30 روز با 30 جزء قرآن در حرم امام زادگان آستارا خبر داد و بیان کرد: هر روز یک جزء قرآن توسط زائران ایرانی و خارجی در حرم قرائت می شود که مورد استقبال قرار گرفته است.
وی از علاقمندان برای حضور در آئین های ماه مبارک رمضان در امامزادگان آستارا دعوت کرد و افزود: هدف از این برنامه ها تبدیل این مکان به قطب فرهنگی، تقویت باورها، ایجاد فضای معنوی در جامعه و برگزاری محافل انس با قرآن است.
امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.

***
مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا گفت: در راستای تامین امنیت غذایی مردم و با همکاری قنادان آستارایی 400 کیلوگرم روغن سوخته حاصل پخت زولبیا و بامیه از قنادی های این شهرستان جمع آوری شد.
مجید میزانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: روغن سوخته به دلیل پراکسید بالا سرطان زا و برای سلامتی انسان مضر است و نسبت به معدوم سازی روغن های جمع آوری شده اقدام شده است.
وی همچنین از کشف 450 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد از دستفروشان در آستارا خبر داد و بیان کرد: 2 تیم بازرسی بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان از اماکن بین راهی، رستوران ها و اغذیه فروشی های این شهرستان بازرسی می کنند.
وی یادآور شد: مردم در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید، انقضاء و پروانه تولید آنها دقت و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا گزارش کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.