به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه ی هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با حضور فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و حسین ابراهیمیان معاون فرهنگی این اداره کل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ظهر یکشنبه هفتم خردادماه در محل آن خانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حسین داداشی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع هیات مدیره و عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خانه مطبوعات گیلان در طول یکسال گذشته اقدامات و فعالیت های خوبی داشته است و صرفنظر از برخی مسایل حاشیه ای که موجب فرصت سوزی شد، عملکرد این خانه با هیات مدیره ی جدید تا کنون مطلوب بوده است. وی با بیان اینکه، خانه مطبوعات گیلان از موسسات پیشگام حرفه ی مطبوعات در کل کشور است، گفت: با توجه به قدمت خانه مطبوعات گیلان باید فعالیت های این موسسه بسیار فراتر از سایر استانها باشد اما در حال حاضر برخی از استانهای کشور از ما در زمینه ارایه خدمات پیشی گرفته اند.

داداشی با اشاره به توانمندی خانه مطبوعات برای فراهم کردن زمینه های لازم در بخث خدمات عنوان کرد: باید برای خبرنگاران از نظر رفاهی، تفریحی و گردشگری اقداماتی صورت گیرد اما همگی این موارد نیازمند اعتبارات است. وی افزود: در خصوص رسیدگی به امور خبرنگاران نیازمند تعامل مدیریت ارشد استان و مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تلاش می کنیم تا گامهایی نه چندان بزرگ برداریم و ان شا الله در صورت توانمندی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان ، شرایط مطلوبی را برای اصحاب رسانه رقم بزنیم.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان از برگزاری جشنواره استانی مطبوعات در گیلان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ها فرصت خوبی برای تبادل اندیشه ها و افکار است و می توانیم با برگزاری و تشکیل نشست های جنبی در حاشیه جشنواره با حضور افراد مطرح کشوری ، سطح کیفی جشنواره را ارتقاء بخشیم.

داداشی به بستر سازی مراوادت فرهنگی و رسانه ای با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و اذعان داشت: با تثبیت دولت دکتر روحانی و ادامه ی سیاست های ایشان در زمینه ارتباطات بین المللی ، می توان برای بهره گیری از تجارب کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه ی بحث های فرهنگی و رسانه ای و انتقال افکار از سوی فعالین رسانه ای استان قدم های خوبی برداشت.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه خانه مطبوعات گیلان ، سطح توقع از این موسسه بالاتر است و باید با همفکری، تعامل و مشارکت در یکسال باقیمانده از عمر هیات مدیره کنونی ، فعالیت های مثمر ثمر را استمرار بخشیم. داداشی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه اظهار کرد : برنامه های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی خبرنگاران رسانه ها در نظر گرفته شده که در آینده ی نزدیک اجرایی خواهد شد.

در ادامه ی جلسه، کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات خوبی را به انجام رسانیده است و بسیاری از خبرنگاران علاقمند به عضویت در موسسه شده اند و حس مطالبه گری صنفی در این عزیزان افزایش داشته است. وی با بیان اینکه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در جهت مطالبات بحق خبرنگاران تلاش می کند ، عنوان کرد: دغدغه ی هیات مدیره نبود بودجه و مسایل مالی است و حمایت های استانداری و اداره کل ارشاد تا کنون موجب شده که اقداماتی برای خبرنگاران صورت گیرد.

خورسندی به برگزاری مراسم روز خبرنگار و برخی از فعالیت های رفاهی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در سایه ی حمایت های نهادها و بخش خصوصی بوده است و به حمد الله توانستیم با همین حمایت ها دو همایش "رسانه و انقلاب" ، "رسانه و انتخابات"، همایش پیاده روی خانوادگی روز خبرنگار را برگزار کنیم. مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اضافه کرد: توانایی خانه مطبوعات گیلان بیش از اینهاست و امیدواریم که بتوانیم جشنواره مطبوعات گیلان را امسال به نحو احسن برگزار کنیم.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان به حاضرین گفت: نگاه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث رسانه های استان گیلان و علی الخصوص خانه مطبوعات گیلان، نگاه ویژه ای است و باید به گونه ای پیش رویم که مطبوعات محلی استان تقویت شده و جایگاه واقعی خود را بیابند. وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان دارای پیشینه ی بسیار مطلوبی است، اظهار کرد: وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن کشوری است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان از لحاظ کیفی برقرار بماند.

فاضلی در خصوص برقراری مراودات فرهنگی با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: آمادگی خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای بحث برون مرزی و ارتباطات وجود دارد و می توان با ایجاد تعاملاتی توسط استانداری گیلان و بر اساس ضوابط لازم، برای پایه ریزی و گسترش مراودات فرهنگی حرکت هایی صورت داد. وی با بیان اینکه بحث محتوی نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه ها قرار گیرد، افزود: کثرت رسانه های مکتوب و مجازی در استان گیلان نشان از توجه به مقوله ی فرهنگ دارد و باید با تاکید بر محتوا و کیفیت، به رسانه های گیلان اعتبار بخشیم.

فاضلی با اشاره به بیش از ٤٠٠ خبرنگار در استان گیلان عنوان کرد: تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد. گفتنی است در ادامه ی این جلسه هر یک از اعضای هیات مدیره پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص بحث های آموزشی، رفاهی، بیمه درمانی، یارانه چاپ و محتوی کیفی نشریات بیان کردند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660943
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.