به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کمیته اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا ، یونس رنجکش در دومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی آستارا با اشاره به دستورالعمل های وزارت کشور در خصوص بازگشایی طرح های سالم سازی از خرداد ماه خواستار آمادگی کامل این طرح ها برای پذیرش مسافران از هفته جاری شد.

وی اضافه کرد:با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فصل گردشگری داخلی دریا و سواحل دریای استان گیلان بویژه شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از جاذبه های مهم برای گردشگران است که کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی باید آمادگی های لازم را در راستای ارائه خدمات دهی مناسب به گردشگران داشته باشند.

وی ادامه داد:اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی در کنار توجه به امنیت جانی، اخلاقی و اجتماعی و ارائه خدمات رفاهی از اولویت هایی است که باید توسط کمیته های 9 گانه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی آستارا موردتوجه قرار گرفته و به آن پراداخته شود.

فرماندارآستارا با تاکید بر تولید فضای نشاط اجتماعی در سواحل و استفاده از ظرفیت حضور گردشگران ساحلی برای انتقال اهداف و برنامه های مختلف آموزشی براساس وظایف سازمان و دستگاه های اجرایی فرصتی دانست که می تواند نقش مهمی در تحولات اجتماعی داشته باشد.

رنجکش گفت:استقرار کامل ناجیان غریق درطرح های سالم سازی و نقاط خطر آفرین در کنار پر کردن اوقات فراغت گردشگران و آموزش های لازم با نصب بنرهای تبلیغاتی هشدار دهنده و همچنین اجرای آموزش های میدانی می بایست در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی بندر آستارا ادامه داد:آستارا هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است که سهم مهمی در اقتصاد منطقه دارند وهمه باید تلاش کنیم درتعطیلات تابستان امسال از فرصت این حضور با اجرای طرح های مناسب و تولید برنامه های با نشاط موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در آستارا و افزایش درآمدهای اقتصادی این شهرستان شویم.

وی همچنین از کلیه اقدامات انجام گرفته درسال گذشته و همچنین برنامه ریزی هایی که توسط نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها، دهیاری ها و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری ساحلی انجام شود تقدیر کرد. رنجکش همچنین بر حضور بخش خصوصی در ارائه خدمات به گردشگران واجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سواحل این شهرستان تاکید کرد.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 659797
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.